حمایت از 14 طرح پژوهشی در حوزه علوم پایه

کارگروه علوم پایه در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران در آخرین جلسه خود از 20 طرح پژوهشی ارسال شده به این کارگروه، حمایت از 14 طرح را تصویب کرد.

به گزارش ایسکانیوز، علوم پایه علومی هستند که زیربنای اصلی سایر دانش‌ها محسوب می‌شوند و شاید همین تعریف ساده بتواند اهمیت بنیادین و استراتژیک این علوم را برای هر مجموعه، کشور و ملتی بازگو کند. در واقع علوم پایه، بنیان نظری و ارکان شاخه‌های دانش بشری و رشته‌های دانشگاهی هستند. بر همین اساس کشورهای توسعه یافته سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی از طریق دانشگاه‌ها و سایر مراکز پژوهشی در این حوزه انجام داده‌اند؛ زیرا سرمایه‌گذاری در علوم پایه زمینه‌های توسعه صنعتی، علمی و فنی را گسترش داده است.

در این راستا و با توجه به اهمیت این حوزه کارگروه علوم پایه در صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران انجام طرح‌های پژوهشی این حوزه را مورد حمایت قرار می‌دهد، این کارگروه با تعیین عرصه‌های اولویت دار بر اساس اسناد بالادستی و نیاز کشورمان، به بررسی و ارزیابی طرح‌های پژوهشی پژوهشگران می‌پردازد. اعضای این کارگروه از استادان برجسته و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های معتبر در رشته‌های مرتبط هستند.

در آخرین جلسه این کارگروه 20 طرح پژوهشی ارسال شده از سوی مححقان کشور مورد ارزیابی و داروی قرار گرفت که از این تعداد 14 طرح تصوب شد. این طرح‌های بنیادی و کاربردی در زمینه‌هایی همچون فیزیک، شیمی و ریاضی هستند.

200/202

منبع: ایسنا

کد خبر: 705264

وب گردی

وب گردی