1200 میلیارد ریال سرمایه گذاری اقتصادی در توسعه شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان/ راه اندازی بزرگترین شرکت خدمات آزمایشگاهی همکار استاندارد جنوب کشور در واحد کرمان

مدیر کل برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان واحد کرمان از تصویب و اختصاص  1200 میلیارد ریال سرمایه گذاری در طرح های و کمک به  توسعه شرکت های دانش بنیان و توسعه خدمات  آزمایشگاهی واحد ها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان و راه اندازی قریب الوقوع بزرگترین شرکت خدمات آزمایشگاهی همکار استاندارد جنوب کشور در این واحد خبر داد.

علی رئیس پور، مدیر کل برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان واحد کرمان در گفت وگو با ایسکانیوز گفت: از مهمترین اقدامات واحد دانشگاهی کرمان اختصاص 1200 میلیارد ریال سرمایه گذاری در عرصه های اقتصادی ، کمک به توسعه شرکت های دانش بنیان و توسعه خدمات آزمایشگاهی بوده است.

وی افزود: بزرگترین شرکت خدمات آزمایشگاهی همکار استاندارد جنوب کشوربا حدود40 میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی ، بزودی در واحد کرمان راه اندازی می شود .

این مقام مسئول از موارد سرمایه گذاری دیگر واحد کرمان در فعالیت های دانش بنیان را خلق دانش فنی لازم برای تولید دمپرهای فلزی سازه های ساختمانی دانست و اظهار داشت: تولید دمپرهای فلزی یکی از فعالیت های شاخص عضو هیات علمی گروه عمران واحد کرمان است که موفق به کسب درجه دانش بنیاناز معاون فناوری ریاست جمهوری شده است.

وی افزود: یکی دیگر از طرح های سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان، طرحتولید کیت های کاربردی آزمایشگاهی است که در مرحله ارزیابی قرار دارد و برای اخذ درجه دانش بنیان به مراکز ذیربط ارسال شده است. همچنین در بحث فرهنگی اقدام ویژه ای در دست بررسی است و به عنوان یک فعالیت فرهنگی دانش بنیان در شرف تاسیس است و با هدف احیا پوشش اسلامی ایرانی به ارائه محصولاتی می پردازد که نه تنها با نیاز روز بازار مطابقت داشته باشد بلکه در راستای الگوهای اسلامی باشد.

مدیر کل برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان استان کرمان با تشریح فعالیت های برنامه ریزی و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان ، گفت: واحد ها و کرامز استان کرمان با کاهش وابستگی به شهریه، تلاش می کنند با گسترش فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری و تبدیل ایده های نو به محصول، درآمدهای غیر شهریه ای دانشگاه را توسعه دهند که مشخصا در استان کرمان در سال 94، 21 درصد درآمدها ا زمنابع غیر شهره ای محقق شده است.

رئیس پور تصریح کرد: یکی از فعالیت های سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان که با موافقت جناب آقای دکتر میرزاده صورت گرفته است برنامه ریزی برای راه اندازی بزرگترین مجمع سوارکاری جنوب کشور در کرمان است. این مجموعه با وسعت 19 هکتار به صورت تخصصی و علمی در آموزش سوارکاری، اصلاح نژاد، نگهداری و خدمات دامپزشکی فعالیت خواهد کرد و جزء مجموعه های موثر کشور خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: یکی از رویکردهای مهم حوزه معاونت برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی الزام به عمل گرایی و توسعه برنامه ریزی بوده است. در این راستا تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی از بودجه ریزی سنتی به سمت بودجه ریزی عملیاتی بیشترین نمود را پیدا کرده است. خوشبختانه این بودجه ریزی عملیاتی در سال 95 شرایط آزمایشی خود را طی کرده و انشا الله در سال 96 پیاده سازی و قطعی خواهد شد.

وی افزود: برنامه ششم دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر کیفی سازی خدمات دانشگاه، افزایش توان رقابت پذیری علمی و عملیاتی برای کاهش وابستگی به درامدهای حاصل از شهریه است .

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از اتفاقات مهم در حوزه برنامه ریزی بحث تعالی سازمانی است ، گفت:با توجه به سیاست چابک سازی واحدها در عملکرد کارکنان و چارت سازمانی واحد ها و مراکز استان کرمان بازنگری شد و 13 واحد ومرکز استان در سال 94 توانستند نسبت به ارزیابی مجدد اقدام نموده و چارت جدید خود را به تصویب برسانند. لذا انتظار داریم مسئولین واحد ها علاوه بر مدیریت صحیح درآمد و هزیه ها ، بتوانند رضایت بیشتر ارباب رجوع و دانشجویان راکسب کنند.

مدیر کل اقتصاد دانش بنیان گفت: در حوزه آموزش نیروی انسانی و به طور کل دفتر توانمندسازی حوزه برنامه ریزی تغییرات اساسی در واحد ها و مراکز استان کرمان شکل گرفته است در استان شکل گرفته است که از آن جمله میتوان به ارائه زیر ساخت های لازم برای ارائه خدمات آموزشی تخصصی کوتاه مدت برون دانشگاهی به سایر دانشگاه ها اشاره نمود.

وی ادامه داد:یکی از مهمترین اتفاق اخیر انعقاد تفاهم نامه در سطح کلان میان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و دانشگاه آزاد اسلامی بوده است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت برای کارکنان دولت و سایر نهادها باشیم.

رئیس پور تصریح کرد: تفاهم نامه ای در سطح استان با سازمان مدیریت صنعتی منعقد گردید که دوره های کاربردی مشخصی را در پی خواهد داشت.

او از تصمیم دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان برای راه اندازی دوره کاردانی رشته هتل داری خبرداد و گفت: برای این منظور در حال اخذ مجوزهای لازم هستیم که با ارائه خدمات در سطح استان ،امکان مبادله دانشجو به دانشگاه های دیگر را نیز داشته باشیم.

وی در پایان در مورد نظام مند کردن شیوه مدیریت درآمد و هزینه در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نظام مندسازی سیستم درآمد و هزینه در چارچوب بودجه ریزی عملیاتی، می تواند در کنترل رخدادهای غیر منتظره و آسیب های بیرونی موثر باشد و برای کیفی سازی خدماتی که در دانشگاه آزاد اسلامی ارائه می شود مفید فایده خواهدبود.

205/200

کد خبر: 705276

وب گردی

وب گردی