تأسیس 100 پژوهشگاه دانش آموزی در سراسر کشور

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تأسیس 100 پژوهشگاه در سراسر کشور در سال آینده خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری سومین جشنواره زیست فناوری دانش آموزی که در ساختمان معاونت فناوری برگزار شد، با بیان اینکه آموزش و پرورش در سال های اخیر رویکرد تربیت دانش آموزانی پژوهنده را در دستور کار خود قرار داده، عنوان کرد: به دنبال این هدف پژوهش سراهای دانش آموزی ایجاد شده تا دانش آموزان از دوران مدرسه با روند فعالیت های پژوهشی آشنا شده و در این راه گام بردارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 650 پژوهش سرا در کشور وجود دارد و در نظر داریم تا سال آینده 100 پژوهش سرای دیگر به این تعداد افزوده شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: فعالیت های دانش آموزی در حوزه پژوهش کمک به توسعه علم و فناوری کشور و همچنین افزایش شتاب فعالیت ها در این عرصه است و دانش اموزان با خلاقیت خود در این مسیر راهگشا هستند.

زرافشان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش با نهادهای علمی کشور به ویژه معاونت فناوری همکار د ارد، اظهار داشت: یکی از نمونه های بسیار کارآمد آن همکاری با ستاد زیست فناوری بوده و جشنواره های برگزار شده در این حوزه نمادی است تا فعالیت های دانش آموزی به جامعه علمی کشور عرضه شود و مورد بهره برداری قرارگیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: در جشنواره قبلی زیست فناوری در فرهنگ سازی و تأمین زیرساخت های لازم برای توسعه این علم بوده است.

وی با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش اقدامات قابل توجهی در نظر گرفته شده اظهار داشت: در پژوهش سرای صدرای منطقه 8 تهران که قطب علمی زیست فناوری به شمار می رود برنامه هایی در این حوزه اجرا شده است.

زرافشان بیان کرد: جشنواره سوم نقطه عطفی برای حوزه زیست فناوری به شمار می رود و موجب افزایش انسجام در روند فعالیت های زیست فناورانه دانش آموزی است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: در آموزش و پرورش سه کتاب کمک آموزشی و راهنمای معلم با توجه به فعالیت های ستاد زیست فناوری در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: در کتاب زیست شناسی دانش آموزان مقطع متوسطه نیز بحث هایی با محوریت زیست فناوری گنجانده شده همچنین علاوه بر این در کتاب انسان و محیط زیست نیز به مسائل زیست محیطی و زیست فناورانه اشاره می شود و با توجه به اینکه سالیانه قریب به 900 هزار دانش آموز این کتاب را در برنامه درسی خود دارند بنابراین از آموزه های زیست فناورانه بهره مند می شوند.

زرافشان بیان کرد: در حوزه پژوهش دانش آموزان کارهای قابل قبولی داشته و تعدادی از آنها به ثبت اختراع رسیده اند.

204/200

کد خبر: 705305

وب گردی

وب گردی