دانشگاه آزاد اسلامی معین اقتصاد مقاومتی منطقه پنج استان

ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول  و تعدادی از وزاری ریاست جمهوری، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان، مسئولان استانی ومدیران معین بخش خصوصی مناطق هشتگانه این استان درشهرستان جیرفت برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان،معاون اول رئیس جمهور با تاکید براینکه 800 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کشور نیاز است، گفت: مدیر باید قدرت ریسک و تصمیم‌گیری و نهایت دقت را برای تصمیم‌گیری داشته باشد که خوشبختانه این روحیه در مدیریت استان کرمان وجود دارد.

جهانگیری با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های استان کرمان گفت: امسال یکی از اولیت های کشور برطرف کردن مشکلات طرح های صنایع کوچک و متوسط و راه اندازی آنهاست که در این راستا برخی از استان ها خوب درخشیدند .

معاون اول رئیس جمهور یادآورشد: استان کرمان محدودیت‌ها و همچنین ظرفیت‌های جدی برای توسعه دارد و بحث آب به عنوان محدودیت اصلی استان کرمان مطرح است که باید به طور جد به آن پرداخته شود.
جهانگیری با اشاره به اینکه بیابان‌زدایی باید در دستور کار استان کرمان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: استان کرمان ظرفیت‌های طبیعی و معدنی زیادی دارد و سرعت توسعه استان کرمان به لحاظ صنعتی، کشاورزی و تجاری از متوسط کشوری بالاتر است.

وی با تاکید براینکه بخش خصوصی باید موتور اصلی توسعه باشد، گفت: دولت باید بستر و شرایطی را به وجود آورد تا بخش خصوصی در حوزه‌های مورد علاقه خود سرمایه‌گذاری کند زیرا وضعیت بودجه عمرانی کشور وضعیت سختی است.

فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور با اشاره به توانمندی بخش خصوصی در کشور در مقطع فعلی، افزود: سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولت ابلاغ شده است و همه معتقدند براساس این سیاست‌ها باید کشور را ساخت و وحدت نظر بین ارکان حکومتی در این زمینه به‌وجود آمده است.
جهانگیری به رویکرد اصلی اقتصاد مقاومتی یعنی مردمی کردن اقتصاد اشاره کرد و یادآورشد: در این راستا بخش خصوصی باید میدان‌دار باشد و این یک فرصت طلایی برای افرادی است که می‌خواهند در کشور کار اقتصادی انجام دهند.


وی حضور شرکت‌های قدرتمند در مناطق هشتگانه اقتصادی استان کرمان را در راستای فعال‌کردن ظرفیت‌های این مناطق دانست و یادآورشد: جیرفت نیازمند کار جدی و قدم‌های بزرگ است که باید برای حضور بخش خصوصی در این منطقه و تکمیل زیربناهای جیرفت بیش از پیش تلاش کرد.

در ادامه مهندس علیرضا رزم حسینی ضمن تشریح فعالیت های صورت گرفته در استان کرمان برای تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری ، استان کرمان به 8 زون اقتصادی تقسیم شده است که هر زون یک معین اقتصادی در جهت پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان می باشد.

همچنین بابک آل طه که به نیابت از حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه حضور داشت با اشاره به اینکه انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان بعنوان معین اقتصاد مقاومتی منطقه 5 استان گفت:«دانشگاه در سه بخش ستادی و برنامه ریزی، علمی و تحقیقاتی واجرایی و سرمایه گذاری فعالیت خود را از شهریور ماه سال جاری آغاز کرده است.»

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد:«در بخش ستادی و برنامه ریزی اقداماتی از قبیل تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی با حضور سایر دانشگاهها و نهادهای مرتبط ،تشکیل کارگروه های تخصصی جهت بررسی فرصت های سرمایه گذاری ، راه اندازی کارگروه آموزش نیروی انسانی مورد نیاز برای توسعه منطقه از مردم بومی ومعرفی نماینده دانشگاه آزاد اسلامی در ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان انجام شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه افزود:«از اقدامات انجام شده در بخش علمی و تحقیقاتی میتوان به بررسی فرصت های سرمایه گذاری و بازنگری سند توسعه شهرستان کوهبنان ،جمع آوری اطلاعات زیر ساختی ،شناخت فرصت های سرمایه گذاری در حوزه های معدن ، گردشگری ، صنایع دستی ، کشاورزی و صنایع کوچک،تعریف طرح های تحقیقاتی جهت مطالعه فرصتهای سرمایه گذاری و پیش بینی گزاری همایش اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل در پنجم و ششم اسفند ماه 1395 اشاره کرد.

آل طه گفت:در بخش اجرایی و سرمایه گذاری اقداماتی همچون کشت دو هکتار زعفران و برنامه ریزی برای توسعه تا بیست هکتار

،برنامه ریزی برای ایجاد و راه اندازی کارگاه بسته بندی زعفران ،ایجاد شرکت دانش بنیان جهت تولیدات دارویی از پسماند زعفران ، مشارکت و سرمایه گذاری جهت ایجاد شرکت دانش بنیان ژئو توریسم ،یکپارچه سازی اراضی ده میر و ده نوجهت کاشت گل محمدی،اجرای طرح صندوق های خرد روستایی در 102 روستا ، 3 دهستان و 2 بخش ، ایجادصنعت گردشگری معادن ،راه اندازی کارگاه تراش سنگ های زینتی وراه اندازی 5 واحد خانه بوم گردی اشاره کرد.

در ادامه این جلسه سایر مدیران معین مناطق اقتصاد مقاومتی استان کرمان به ارائه نقطه نظرات و ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته پرداختند.

در حوزه اقتصاد مقاومتی ، استان کرمان به 8 زون اقتصادی تقسیم شده است که دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان معین اقتصاد مقاومتی منطقه پنج را برعهده دارد.

200

کد خبر: 705313

وب گردی

وب گردی