عربستان حامی تروریسم است

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد با انتقاد شدید از عربستان، بار دیگر نظام سعودی را به حمایت از گروه های تروریستی فعال در سوریه و عراق متهم کرد.

به گزارش ایسکانیوز،بشار جعفری روز سه شنبه هنگام بررسی پیشنویس قطعنامه "وضعیت حقوق بشر در سوریه" در کمیته سوم (حقوق بشر) مجمع عمومی سازمان ملل گفت: آیا نظام سعودی آماده اجرای بندهای پیشنویس قطعنامۀ ضد سوریه است، در حالی که همچنان حقوق بشر را در خود کشور عربستان نقض می کند؟
جعفری افزود: حمایت آل سعود و آل ثانی از گروه های تروریستی برای همگان روشن و مبرهن است، و مدارک ویکیلیکس، گفته های هیلاری کلینتون نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری و جو بایدن معاون رئیس جمهوری آمریکا و گزارش شرکت تویوتا بیانگر حمایت نظام سعودی و قطر از تروریست های فعال در سوریه است.
بشار جعفری اظهار داشت: هیلاری کلینتون و جو بایدن اذعان کرده اند که نظام سعودی و قطر از تروریست های فعال در سوریه حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند.

وی افزود: دولت سوریه و روسیه هزاران تصویر ماهواره ای مربوط به خودروهای داعش در سوریه و عراق برای شرکت تویوتا فرستاد، که این شرکت با صدور گزارشی فروش این خودروها به عربستان و قطر را تأیید کرد.
نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد : گزارش شرکت تویوتا حاکیست که این شرکت 60 هزار خودرو به عربستان ، قطر ، امارات و اردن فروخته است، که این خودروها هم اکنون در اختیار داعش است.

العالم

308/300

کد خبر: 705387

وب گردی

وب گردی