سالاری: راهپیمایی اربعین گامی مهم در راستای وحدت جهان اسلام

قائم مقام دبیر کل حزب راهپیمایی اربعین حسینی را نشان از وحدت و انسجام مسلمانان دانست و گفت:‌ این راهپیمایی در راستای وحدت و انسجام جهان اسلام انجام می شود و حضور صدها هزار مسلمان معتقد در چنین راهپیمایی عظیمی ابهت و اقتدار جهان اسلام را نشان می دهد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد سالاری افزود: این همایش عظیم، پیام وحدت و انسجام مسلمین را به گوش جهانیان می رساند و بد خواهان و مستکبرین را مایوس می کند.

وی به شرایط حساس منطقه اشاره کرد و یادآور شد:‌ در حالی که تحرکات تروریستی به واسطه اقدامات تکفیری ها منطقه را در آتش جنگ و خشونت فروبرده برگزاری راهپیمایی پر شور اربعین گام مهمی در راستای تحقق وحدت و انسجام جهان اسلام است.
قائم مقام دبیرکل حزب همبستگی با بیان این که پاسداشت نهضت حسینی تاثیر قابل ملاحظه ای در تثبیت نقش انقلابی ایران در میان کشورهای مسلمان خواهد داشت، گفت: در چند سال اخیر برپایی موفق راهپیمایی اربعین با مشارکت حداکثری عاشقان حسینی و نیروهای امنیتی ایران توانایی نظام برای برقراری امنیت در نا امن ترین کشور منطقه را به خوبی اثبات کرد و چنانچه می دانیم همایش اربعین طی سالیان اخیر بدون هیچ مشکل امنیتی برگزار شد.
سالاری تصریح کرد: گردهمایی اربعین حسینی پرشور ترین اجتماع‌ جهانی است که با کمترین هزینه و بیشترین امکانات به زائران شکل می گیرد و علاوه بر اجر معنوی به لحاظ سیاسی نقش جمهوری اسلامی را به عنوان حامی این مراسم به اثبات می رساند.
وی در بیان اهمیت دیگر راهپیمایی اربعین خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی واقعیت مهم و غیر قابل انکار دیگری است که نقش بی چون و چرای راهپیمایی عظیم اربعین را جلوه گر می سازد، به عبارتی دیگر راهپیمایی اربعین زمینه بیداری مسلمانان منطقه و جهان را موجب شده و تفکیک اسلام اصیل از دیگر مکاتب و فرقه های استکباری را نمایان می سازد و خط بطلانی بر پروژه اسلام هراسی است چرا که سراسر این حرکت حماسی سرشار از وحدت، همدلی، انفاق ، از خودگذشتگی و رافت اسلامی است.
قائم مقام دبیرکل حزب همبستگی با تاکید بر ضرورت تبیین و تحلیل دقیق ابعاد راهپیمایی اربعین خاطر نشان کرد: سرعت تحولات در منطقه حساس خاورمیانه ایجاب می کند برآوردی درست و دقیق از شرایط داشته باشیم و راه را بر تفاسیر منفعت طلبانه برخی کشورهای تاثیر پذیر از بیگانه ببندیم و توجه کنیم که پیام این همایش عظیم مردمی وحدت امت اسلام برای مقابله با عوامل نفاق است.
سالاری اظهار امیدواری کرد: برپایی چنین آیین های پر شوری بتواند موجبات وحدت و برادری هر چه بیشتر مسلمانان را فراهم کند و مشکلات امروز جهان اسلام را که به واسطه برخی مداخلات نابجای دیگر کشورها ابعاد حاد و نگران کننده ای یافته تقلیل دهد.
به گزارش ایرنا، یک میلیون و 583 هزار و 998 نفر از زائران ایرانی تا صبح روز گذشته برای شرکت در مراسم اربعین وارد خاک عراق شده که از این تعداد ۷۰۳ هزار و ۸۸۷ نفر از مرز مهران، ۴۶۲ هزار و ۱۰۲ نفر از مرز شلمچه، ۳۳۷ هزار و ۱۰۲ نفر از مرز چذابه و ۸۰ هزار و ۹۰۷ نفر از مرز هوایی تردد کرده اند.
همچنین تا صبح روز گذشته برای بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر روادید صادر شده است.

302/300

کد خبر: 705388

وب گردی

وب گردی