رضایی:می‌توانیم مشکلات را با دیپلماسی حل کنیم

دبیر مجمع نشخیص مصلحت نظام گفت: دیپلماسی باید جدی گرفته شود و می‌توانیم مشکلات را با آن حل کنیم اما نباید در مقابله با تروریست ها مسامحه کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی در دومین روز از همایش بین‌المللی بحران‌های ژئوپولیتیک در جهان اسلام که در تهران برگزار شد، اظهار داشت: جهان اسلام قادر است با استفاده از فضای سایبری و شاهراه‌های الکترونیکی و با تکیه بر هویت اسلامی و همکاری اقتصادی به ژئوپولیتیکی قدرتمند دست یابد.
وی ادامه داد: منطقه آسیای جنوب غربی یک هارتلند است و قدرتهای مختلفی چون چین و روسیه و اروپا و... را بهم وصل می‌کند. این منطقه پرحادثه ترین منطقه ژئوبولیتیکی جهان است و در محل منازعه کشورهای منطقه و قدرتهای بزرگ جهانی واقع شده است.
رضایی خاطرنشان کرد: منازعه روسیه و امریکا در کریمه و اوکراین بود اما دیدیم که به سوریه کشیده شد و ترکیه و عربستان هم در این منطقه منافع خود را دنبال می‌کنند و این در حالیست که حکومت‌های استبدادی و دخالت‌های خارجی، گذر عقلانی از بحران های ژئوپولیتیک منطقه را به تاخیر می اندازد.
فرمانده اسبق سپاه گفت: ایران به دلیل موقعیت کم نظیر و منابع انسانی و نظام سیاسی و قدرت نظامی برتر در منطقه می‌تواند نقطه آغازی برای ایجاد نظم ژئوپولیتیک در منطقه باشد و نقش ایران و شیعیان در ایجاد یکپارچگی اسلامی در منطقه بی‌نظیر است.
رضایی تصریح کرد: ما باید بدانیم که بدون قوی شدن نمی‌توانیم نقش خود در منطقه را ایفا کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: وقتی ما با قدرتهای بزرگ در حال مذاکره هستیم باید در داخل هم انسجام داشته باشیم و بر همگرایی اقتصادی منطقه تاکید کنیم.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دیپلماسی باید حدی گرفته شود و مشکلات را باید با آن حل کنیم اما نباید در مقابله با تروریست ها مسامحه کرد.
رضایی با بیان اینکه مساله و خطر وهابیت کمتر از تکفیری ها نیست، تصریح کرد: آنها باید از سر راه برداشته شوند چون بزرگترین خدمت را به اسرائیل می‌کنند و انگار عربستان مامور شده تا جهان اسلام شکل نگیرد.

300/302

کد خبر: 705400

وب گردی

وب گردی