تولید روزانه 90 هزار تن زباله بیمارستانی در تهران

معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران از تولید روزانه 90 هزار تن پسماند بیمارستانی در تهران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز،غلامحسین آرام در حاشیه سومین کارگروه مدیریت پسماند شهرستان تهران، گفت: براساس مصوبه کارگروه بازدیدی از 8 بیمارستان شهر تهران با همکاری دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی صورت گرفته است.
او افزود: بر اساس گزارش این کارگروه فقط بیمارستانهای «میلاد» و «فیاض بخش» دارای استانداردهای قابل قبول بوده است و به 6 بیمارستان دیگر تذکر داده می شود.
آرام گفت: بیمارستان ها از نظر مدیریت پسماندهای خشک به صورت میانگین نمره قبولی می گیرند اما باید شرایط خود را ارتقا دهند.
او افزود: متاسفانه بیمارستان ها از نظر مدیریت پساب ها به هیچ وجه نمره قبولی نمی گیرند.
معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران گفت: در بازدیدهای بعدی بیمارستان های خصوصی نیز مورد توجه قرار خواهند گرفت.

تولید روزانه 50 هزار تن پسماند ساختمانی

معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران از تولید روزانه 50 هزار تن پسماند عمرانی و ساختمانی در تهران خبر داد.

غلامحسین آرام در حاشیه سومین کارگروه مدیریت پسماند شهرستان تهران به خبرگزاری صداو سیما گفت: تنها محل این پسماندها، گودال آبعلی در شرق تهران است.

او افزود: برای مناطق شمال ، شمال غرب ، جنوب و جنوب غرب تهران نیز گودال هایی برای دورریز پسماندهای ساختمانی شناسایی شده که برای تایید به مراجع ذیصلاح پیشنهاد شده است.

آرام گفت: اکنون باوجود فعالیت دو شرکت بازیافت پسماندهای ساختمانی 35 تا 40 هزار تن از این پسماندها همچنان بدون بازیافت رها می شوند.

او افزود: با ساخت مرحله سوم بازیافت پسماندهای ساختمانی ظرفیت بازیافت این پسماند تا 24 هزار تن (نیمی از پسماندهای روزانه) افزایش خواهد یافت.

تدوین طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران در قالب استان

معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران گفت: طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران در قالب استان تهران پیگیری می شود.

غلامحسین آرام افزود: پس از تدوین و تصویب طرح جامع شهر تهران در این کارگروه برای تدوین طرح جامع مدیریت پسماند استان تهران پیشنهاد خواهد شد.

او گفت: باید برای طرح جامع مدیریت پسماند در تهران با شهرهای اطراف همکاری مناسبی داشته باشیم.

آرام با اشاره به جاری بودن دو رودخانه کن و سرخه حصار در غرب و شرق تهران افزود: برای تضمین سلامت و پیشگیری از ورود پساب ها به این دو رودخانه به شرکت آب منطقه ای تهران تذکر داده خواهد شد.

او اضافه کرد: نظارت مستمر بر بیمارستان ها و کارخانه های فعال در تهران و اطراف آن ( ایران خودرو ، سایپا و...) نیز از جمله مصوبات کارگروه مدیریت پسماند استان تهران بود.

700/703

کد خبر: 705403

وب گردی

وب گردی