جعفرزاده‌ایمن‌آبادی:  دانشگاه آزاد اسلامی  با شروع به کارش خدمت بزرگی به کشور کرد/دانشگاه های دم دستی جمع شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به دانشگاه آزاد بها داده شود گفت: ما باید فقط یک دانشگاه دولتی و یک مجموعه بخش خصوصی به نام دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گفت و گو با ایسکانیوز، در رابطه با عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یک مقدار زود متولد شد به این معنی که هنوز جامعه عطش دانشگاهی را به این شدت نداشت، عطش بخش خصوصی با پیش بینی بسیار بسیار خوب و بزرگی در کشور انجام شد.

وی با اشاره به این که اولین کنکور دانشگاه آزاد اسلامی را در سال 62 امتحان داده است، گفت: به یاد دارم که در آن زمان از هر 25 نفر یک نفر کنکور قبول می شد.

نماینده مردم رشت با اشاره به این که دانشگاه آزاد فشار بزرگی را از دوش کشور گرفت، افزود: زمانی که کنکور دانشگاه آزاد باز شد و این فشار بزرگ بر کشور را گرفت. در این شرایط زمانی نمی توانیم درک کنیم که 30 سال پیش چه خدمتی را دانشگاه آزاد اسلامی به این کشور کرد.

نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: دانشگاه آزاد در حوزه محیط زیست، رفع آلودگی و خیلی از کارهای دیگر مانند انرژی خورشیدی و انرژی پاک در حال کار است. به نظر باید به دانشگاه آزاد بها داده شود و دانشگاه های دم دستی جمع شود. ما باید فقط یک دانشگاه دولتی و یک مجموعه بخش خصوصی به نام دانشگاه آزاد اسلامی داشته باشیم.

جعفرزاده در پایان با اشاره به این که دانشگاه آزاد اسلامی باید به سمت تحصیلات تکمیلی حرکت کند، گفت: تحصیلات پایه را دانشگاه های دولتی می توانند انجام بدهند پس دانشگاه آزاد اسلامی می تواند به سمت تحصیلات تکمیلی و در جهت دانش بنیان و ارتقا سطح علمی کشور حرکت کند. من اخیرا این که بعضی از مقالات ایرانی دچار اشکال است به شدت به عنوان یک عضو دانشگاهی متاسف شدم، دانشگاه آزاد باید این نقایص را برطرف کند.

300/302

کد خبر: 705441

وب گردی

وب گردی