افزایش 15 درصدی تماس تهرانی ها با اورژانس / تعطیلی برای گردش در شهر نیست!

حبیب کاشانی عضو شورای اسلامی شهر تهران ، صبح دیروز در جلسه علنی شورای شهر با اشاره به وضعیت آلودگی هوا، گفت: 412 شهروند تهرانی از اول تا 23 آبان ماه جاری براثر آلودگی هوا جان خود را از دست داده‌اند. این آمار نگران کننده باعث شد با معاون فنی اورژانس تهران در خصوص آمار های مراجعه کنندگان ، اقداماتی برای پیشگیری از صدمات و کاهش این آمار به گفت و گو بپردازیم .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از جام جم آنلاین ،اسماعیل فراهانی معاون فنی اورژانس تهران بیان کرد : تعداد تماس هایی که در هفته جاری به اورژانس تهران زده شده در مجموع 15درصد ، همچنین ماموریت های اورژانس های ارسالی 10 درصد افزایش پیدا کرده است و بیشترین درصد مراجعه کنندگان را بیماران تنفسی و قلبی شامل می شوند که این آمار در بیماران تنفسی 15درصد ، در بیماران قلبی 7درصد نسبت به روزهای قبل آلودگی افزایش داشته است .

وی در ادامه افزود :نکته جالب این است که بیماران پس از انتقال به مراکز درمانی ، بیماران قلبی رتبه بالا تری نسب به بیماران تنفسی داشتند ، در حدود 32 درصد بیماران قلبی و 12درصد بیماران تنفسی افزایش داشتند اما خوشبختانه این درصد ها در روز گذشته ( 25 آبان 95 ) ثابت بوده و تغییر چشمگیری را نداشته است. تعداد تماس های اورژانس در روز گذشته 2 درصد افزایش یافته و بیماران قلبی و تنفسی 6درصد نسبت به روز قبل تر ( 24 آبان 95) افزایش پیدا کرده است .

به گفته او این آمار مناسب نیست و شهروندان باید همکاری لازم را انجام دهند و به توصیه و هشدار کارشناسان و دستگاه های خدمات رسان توجه کنند و تا حد امکان از تردد های غیر ضروری در شهر کم کنند تا مشکلات جبران ناپذیر گریبان گیرشان نشود .

معاون فنی اورژانس تهران اظهار کرد : بیشترین مراجعه کنندگان در رده سنی 55 تا 70 سال هستند که بیماری های زمینه ای قلبی و ریوی دارند و با خروج از منزل این بیماری تشدید پیدا می کند . اورژانس به افرادی که مبتلا به بیماری های قلبی و تنفسی ، مادران باردار ، کودکان و سالمندان که قشر آسیب پذیرتر جامعه هستند توصیه می کند تا حد امکان از منزل خارج نشوند ، اما اگر ناچار شدند از منزل خارج گردند اگر دارویی مصرف می کنند حتما داروهایشان را به همراه داشته داشته باشند ، از ماسک های فیلتر دارد استفاده کنند و اگر بیماری مزمن تنفسی دارند و اکسیژن مصرف می کنند حتما آن را در صورت خروج از منزل به همراه داشته باشند.

او ورزش کردن در فضای باز را در این روزهای آلوده به شدت منع کرد و متذکر شد : افرادی که در این روزها ورزش می کنند باید دقت داشته باشند در فضای باز و پارک ها هرگز ورزش نکنند ، دانش آموزان نیز که در این ایام تعطیل هستند از منزل خارج نشوند چرا که این تعطیلی ها الزاما برای عدم خروج از منزل و کاهش آلودگی است و نه بهانه ای برای گردش و تفریح در سطح شهر . البته اورژانس یکسری تمهیداتی را در نظر گرفته است که علاوه برآماده باش در مراکز شهری ، یکسری تیم های ویژه و موتورلانس در نقاط شهر که آلودگی بیشتراست مستقر کرده تا در صورت نیاز به شهروندان خدمات ویژه برسانند .

فراهانی در خصوص افراد کارمندان که مجبور به خروج از منزل هستند بیان کرد: کارمندان دقت داشته باشند از ماسک های N95 فیلتر دارد استفاده کنند که تا حدی عوارض این آلاینده ها را کم کند، در طول روز از مصرف مایعات بخصوص آب و شیر غافل نشوند همچنین مصرف میوه و سبزیجات بسیار توصیه می شود ، هنگامی که به منزل رسیدند دست و صورت خود را با آب و صابون بشویند.

او درپایان افزود: لازم به ذکر است اگر مردم با رعایت این توصیه ها مشکلی برایشان پیش آمد با شماره 115 فورا تماس حاصل کنند تا همکاران ما در نقاط مختلف خدامات مورد نیاز را ارائه کنند .

704/700

کد خبر: 705458

وب گردی

وب گردی