فردا باد به داد تهران می‌رسد/گروه‌های حساس کمتر در فضای باز ترددکنند

مدیر واحد پایش و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در روز پنجشنبه روند افزایشی سرعت باد آغاز شده و در برخی ساعات باد مناسبی از سمت جنوب غربی می‌وزد و این شرایط تا روز جمعه ادامه پیدا می کند. همچنین طی این روزها دما نیز به طور نسبی کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسکانیوز، میانگین شاخص هوای تهران در روز چهارشنبه عدد 156 و هوای ناسالم برای همه بود. بدین ترتیب هشتمین روز متوالی آلودگی هوا در آسمان پایتخت به ثبت رسید. طی این دوره، 16هزار تن گازهای آلاینده وارد آسمان شهر شده و هنوز از شهر خارج نشده است. 80درصد این گازها یعنی 12.8 هزار تن، از اگزوز خودروها و کامیون‌ها و موتورسیکلت‌ها بیرون آمده است.

آنگونه که اطلاعات سامانه پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران نشان می‌دهد، وضعیت آلودگی هوا از فردا (پنجشنبه) بهبود یافته و از غلظت ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون کاسته خواهد شد.

مریم نادری در این باره گفت:‌ بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی با وجود کاهش شدت پایداری جوی در روز چهارشنبه، در ساعات بعد از ظهر وزش باد آرام پیش بینی می شود که نقش موثری در پراندگی آلاینده‌های تجمع یافته در شهر ندارد.

به گفته نادری، در روز پنجشنبه روند افزایشی سرعت باد آغاز شده و در برخی ساعات باد مناسبی از سمت جنوب غربی می‌وزد و این شرایط تا روز جمعه ادامه پیدا می کند. همچنین طی این روزها دما نیز بطور نسبی کاهش می‌یابد.

وی افزود: طی 26 روز گذشته از آبان، 13روز هوا سالم، 10روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 3روز هوا برای همه ناسالم بوده است. گروه‌های حساس باید تا بهبود کیفیت هوا در روز پنجشنبه کمتر در فضای باز تردد داشته باشند.

700/701

کد خبر: 705463

وب گردی

وب گردی