توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی باعث کاهش مهاجرت جوانان به سایر کشورها شده است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت:دانشگاه آزاد اسلامی با توسعه تحصیلات تکمیلی از مهاجرت بسیاری از جوانان به خارج از کشور جلوگیری کرده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ حجت الاسلام طیبی درباره تأثیر دانشگاه آزاد اسلامی در جلوگیری ازخروج دانشجویان به سایر کشورها به خبرنگار ایسکانیوز اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با توسعه و افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی، بسیاری از جوانان را از رفتن به کشورهای دیگر منصرف کرده است؛ از آنجایی که معمولا جوانان برای تحصیل در دوره کاردانی و کارشناسی،توان رفتن به کشورهای دیگر را ندارند و بیشتر در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به خارج از کشور می روند، دانشگاه آزاد اسلامی با توسعه تحصیلات تکمیلی و افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در این مقاطع، از رفتن تعداد زیادی از دانشجویان جلوگیری کرده است.

او افزود: مهاجرت دانشجویان به خارج از کشور دلایل متفاوتی دارد؛ اگر از نگاه آموزشی و علمی، این موضوع را مورد توجه قرار دهیم، دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه توانسته است که بسیار موفق عمل کند چراکه این دانشگاه با پرورش نیروهای متخصص، نیاز تحصیل در بسیاری از جوانان را برطرف کرده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به افزایش بیکاری جوانان در جامعه ، تصریح کرد: بسیاری از جوانان پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ها، به علت کمبود اشتغال نمی توانند از تخصص و مهارتشان به درستی استفاده کنند؛ بنابراین این دسته از جوانان ترجیح می دهند به سایر کشورها مهاجرت کنند.

طیبی ادامه داد: اگر مسئولان در همه نهاد ها، با مدیریت صحیحشان مرکز های صنعتی را افزایش دهند و بتوانند جوانان متخصص را در بازار کار به بهترین شکل ممکن بکار بگیرند، مهاجرت جوانان می تواند به طور چشمگیری کاهش یابد.

او در پایان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نیز با انجام کارهای پژوهشی و عملی بیشتر، می تواند جوانان را در بازار کار و کارهای صنعتی درگیر کند که از این راه جوانان علاوه بر آموزش علمی، در بازار کار هم کارآمد شوند.

203/200

کد خبر: 705493

وب گردی

وب گردی