اردن: تصمیم رژیم صهیونیستی درباره منع اذان در مسجد الاقصی باطل است

وزارت اوقاف اردن طی بیانیه ای اعلام کرد: هر گونه تصمیم رژیم صهیونیستی در خصوص اماکن مقدسه در بیت المقدس از جمله منع اذان در مسجد الاقصی باطل است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پترا، خبرگزاری رسمی اردن 'عبد الله العبادی' معاون دبیر کل وزارت اوقاف وامور دینی و مقدسات اسلامی اردن و مسوول واحد امور بیت المقدس و مسجد الاقصی نیز روز چهارشنبه گفت: براساس قوانین بین المللی هیچ قدرت اشغالگری اجازه تغییر تاریخ و هویت تاریخی سرزمین های اشغال شده را ندارد و وضعیت سرزمینهای اشغال شده باید به همان صورت اصلی دست نخورده باقی بماند برهمین اساس هرگونه تصمیم صهیونیستها درقبال بیت المقدس باطل خواهد بود.
وی ادامه داد: اذان گفتن برفراز مسجدالاقصی از زمان بلال از زمان خلیفه دوم عمر شروع شد و تا ابد ادامه خواهد داشت.
اردن پیش ازاین نیز بارها نسبت به هرگونه تجاوز و تعرض رژیم صهیونیستی به بیت المقدس و مسجد الاقصی هشدار داده و اینگونه اقدامات را منتهی به بروز جنگ مذهبی عنوان کرده است.
کمیته وزارتی کابینه رژیم صهیونیستی با پیش نویس قانونی که توسط 'موتی یوگاو' عضو حزب راست گرای خانه یهودی و شماری دیگر از نمایندگان راست گرا ارائه شده بود، موافقت کرده و قرار است این قانون به منظور تصویب نهایی به 'کنست' ارائه شود.
به موجب این قانون، رژیم صهیونیستی پخش اذان از مساجد قدس را به ادعای این که صدای اذان موجب آزار و اذیت شهرک نشینان صهیونیست می شود، ممنوع می کند.
به موجب قانون یاد شده، پلیس رژیم صهیونیستی می تواند اذان گوها را بازخواست کرده و مورد تحقیق و بازجویی قرار دهد و حتی احکام و جریمه های مالی را نیز بر آن ها اعمال کند.
این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز یکشنبه با پیش نویس این قانون نژاد پرستانه اعلام موافقت کرد.
تصویب این قانون، با واکنش ها و محکومیت های گسترده ای همراه بود و جنبش اسلامی در فلسطین اشغالی 1948 نیز تاکید کرده بود که هرگز اجازه اجرای چنین قانون نژاد پرستانه ای را نخواهد داد.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 705538

وب گردی

وب گردی