ضرورت تولید غذاهای با ماندگاری بالا برای زوار عتبات در اربعین حسینی

معاون اداره کل نظارت بر فراوده های غذایی،آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: اربعین و عاشقان زیارت سرور شهیدان با تمام دغدغه های معنوی اش می تواند گامی مؤثر در توجه بیشتر مسئولان کشور نسبت به اهمیت غذا باشد.

به گزارش ایسکانیوز ،دکتر منوچهر دادگر نژاد اظهار کرد: توجه ویژه محققان و سرمایه‌گذاران کافی است تا در زمینه تولید فرآورده‌های غذایی با ماندگاری بالا، کم حجم با انرژی زیاد و مزه‌ای مناسب به صورت انبوه در کشور انجام شود.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی و خیل عظیم مشتاقان به زیارت سرور شهیدان فارغ از مباحث معنوی ارزشمندی که در بسیاری از امور مطرح می کند از زوایای تخصصی دیگری نیز قابل توجه است، افزود: یکی از این موارد بحث تأمین و توزیع غذای سالم در شرایط بلایای طبیعی مختلف، جنگ، حملات تروریستی و هرگونه حادثه پیش بینی نشده است که در برخی موارد می تواند تبدیل به چالشی جدی شود.

دکتر دادگر نژاد تاکید کرد: از این منظر است که در حوزه پدافند غیر عامل موضوع افزایش ماندگاری غذا بسیار حائز اهمیت جلوه می کند.

وی گفت: برای نمونه همین زوار اباعبدالله الحسین برای بهره مندی هر چه بیشتر از حال و هوای معنوی اربعین در طول مسیر پیاده روی متقاضی محصولات متنوع، خوش طعم، بهداشتی و با کیفیت هستند که همگی به طور مستقیم با فناوری تولید در ارتباط است.

معاون اداره کل نظارت بر فراوده های غذایی،آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: امروزه بیشترین رقابت در صنعت غذا در ابعاد تکنولوژیک است.

دکتر دادگر نژاد در ادامه گفت: در این میان بهره‌گیری از آخرین فناوری‌های روز دنیا برای حفظ و گسترش بازار صنعت غذا و فرآوری غذا امری ضروری بوده و آینده متعلق به محصولات و فرآورده‌هایی است که اهدافی همچون بهبود کارایی، طولانی شدن عمر ماندگاری و تازگی محصول، بهبود کیفیت و ایمنی غذا را از طریق بهره‌گیری از فناوری‌های نوین نظیر خلاء و نانو دنبال می‌کند.

وی افزود: این موضوع توجه ویژه به تولید مواد غذایی با ماندگاری بالا را امری اجتناب‌ناپذیر کرده است.

دکتر دادگر تاکید کرد: نگاه کشورهای جهان سوم به مسأله خوراک، رفع گرسنگی است در حالی که باید این مسأله به رفع گرسنگی سلولی تبدیل شود به همین دلیل تولید ریزمغذی‌ها، ویتامین‌ها و ترکیبات مورد نیاز انسان از اهمیت فراوانی برخوردار می‌شود.

وی در پایان افزود: اربعین و عاشقان زیارت سرور شهیدان با تمام دغدغه های معنوی اش می تواند گامی مؤثر در توجه بیشتر مسئولان کشور نسبت به اهمیت غذا باشد و توجه ویژه محققان و سرمایه‌گذاران کافی است تا در زمینه تولید فرآورده‌های غذایی با ماندگاری بالا، کم حجم با انرژی زیاد و مزه‌ای مناسب به صورت انبوه در کشور انجام شود.

700/701

کد خبر: 705543

وب گردی

وب گردی