پزشکیان: برای ما زیاد فرق نمی‌کند که چه کسی در آمریکا رئیس جمهور باشد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واشنگتن نه فقط ایران،‌ بلکه هیچ کشوری مستقل دیگری را نمی خواهد در منطقه ببیند گفت: برای ایران زیاد فرق نمی‌کند که چه کسی در آمریکا بر سر کار باشد.

مسعود پزشکیان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز در رابطه با برگزاری انتخابات آمریکا و تاثیر منتخب این کشور بر روی ایران گفت: برای ما زیاد فرق نمی‌کند که چه کسی در آمریکا بر سر کار باشد.

وی با بیان اینکه آمریکا از اول انقلاب نسبت به جمهوری اسلامی ایران مواضع خصمانه داشته است ادامه داد: واشنگتن نه فقط ایران،‌ بلکه هیچ کشوری مستقل دیگری را نمی خواهد در منطقه ببیند؛ حال شاید شاگردهایشان دموکرات برخورد کنند جمهوریخواهان یک طور دیگر برخورد کنند و این درنهایت قضیه تاثیری ندارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ما روی پای خودمان و بر باورمان بایستیم هیچ کاری نمی‌توانند انجام بدهند، به عبارت دیگر می‌توانند کاری بکنند ولی ما با قدرتی که داریم می‌توانیم از همه این سختی‌هایی که برای ما ایجاد می‌کنند رد بشویم.

پزشکیان در ادامه در پاسخ به اینکه طرح استفساریه قانون انتخابات از سوی شورای نگهبان رد شده است و تکلیف آن چه می شود گفت: کاری که ما می توانیم انجام بدهیم این است که پیگیری کنیم از مواضع و مسیر قانونی به نتیجه برسیم؛ ولی اگر جایی یک مشکلاتی پیش آمد بالاخره مجمع تشخیص مصلحت نظام هست تا در آنجا آن مشکلات را حل کند.

وی در پایان درباره طرح استیضاح وزیر علوم که چندی پیش مطرح شده بود ، در پاسخ به اینکه آیا این طرح تقدیم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی شده است یا خیر گفت: هنوز در این باره خبری نداده اند و تقدیم هیئت رئیسه نشده است.

300/501

کد خبر: 705635

وب گردی

وب گردی