جابری انصاری: تحرکات مضحک عربستان و اسرائیل بعنوان بزرگترین ناقضان حقوق بشر در ارتباط با قطعنامه های حقوق بشری

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران با انتقاد از استفاده ابزاری از مسئله حقوق بشر، تحرکات ریاض و تل آویو بعنوان بزرگترین ناقضان حقوق بشر در ارتباط با قطعنامه های حقوق بشری را مضحک خواند.

به گزارش ایسکانیوز،، جوی بیمها قائم مقام وزارت خارجه زیمبابوه که بنا به دعوت جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه به ایران سفر کرده است، امروز (چهارشنبه) در دیدار با حسین جابری انصاری، پیرامون گسترش روابط دوجانبه و همکاریهای منطقه ای و بین المللی دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

قائم مقام وزیر خارجه زیمبابوه با تاکید بر اراده کشورش برای توسعه همکاریها با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها گفت: زیمبابوه از همکاری با ایران در حوزه های مختلف اقتصادی و در زمینه های فنی و علمی استقبال می کند و در این چارچوب از نگاه مثبت دولت جمهوری اسلامی ایران به گسترش همکاری دو کشور تشکر می کنیم.

وی با انتقاد از برخورد چندگانه با مسائل مختلف از جمله موضوعات مرتبط با حقوق بشر و مسئله فلسطین، خواستار افزایش رایزنی های سیاسی مقامات دو کشور شد و ابراز امیدواری کرد این رایزنی ها به تقویت رویکرد مشترک نسبت به مسائل منطقه ای و بین المللی کمک کند.

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه نیز در این دیدار با تاکید بر حفظ و ارتقاء روابط و همکاری های سیاسی و بین المللی جمهوری اسلامی ایران و زیمبابوه، خواهان گسترش این روابط در حوزه های مختلف به ویژه اقتصادی شد و افزود: روابط با زیمبابوه به عنوان کشوری که سیاستهای مستقل را دنبال می کند، برای جمهوری اسلامی ایران دارای اهمیت است.

جابری انصاری با انتقاد از استفاده ابزاری از مسئله حقوق بشر و برخوردهای چندگانه با این موضوع، تحرکات عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی که بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند در ارتباط با قطعنامه های حقوق بشری را مضحک خواند و افزود: بیش از دو میلیون فلسطینی در نوار غزه در محاصره اسرائیل و در سخت ترین شرایط زندگی می کنند و رژیم صهیونیستی که موجودیتش بر نقض موجودیت یک ملت دیگر بنا شده است، در چند دهه گذشته مستمرا از تروریسم دولتی استفاده کرده و حقوق بنیادین ملت فلسطین را نقض کرده است. در یمن نیز بیش از یک سال و نیم است مردم با کشتار جمعی و یک فاجعه انسانی خاموش در اثر تهاجم نظامی عربستان مواجه اند و علیرغم این واقعیت های روشن، عربستان و رژیم صهیونیستی از حقوق بشر سخن می گویند.

300/302

کد خبر: 705644

وب گردی

وب گردی