توجه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی به اقتصاد دانش بنیان ضرورت است

رئیس هیات عالی نظارت منطقه 4 دانشگاه آزاد اسلامی و نمایندگان دبیرخانه هیات موسس دانشگاه از واحد بیرجند بازدید کردند و در جلسه مشترک با اعضای هیات رئیسه واحد به بررسی مسائل مختلف این دانشگاه پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای این جلسه دکتر علیرضا حسنی دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی ضمن خیر مقدم به دکتر حلمی و نمایندگان هیات موسس دانشگاه و گرامی داشت یاد و خاطره تلاشهای مرحوم دکتر سید عبدا... علوی رئیس فقید دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند به بیان گزارشی از فعالیت ها و اقدامات و پیشرفت ها و دستاورد های ارزشمند انجام شده در دانشگاه پرداخت و گفت با استعانت از الطاف الهی توفیقات بسیاری به ویژه در افزایش 200 درصدی دانشجویان تحصیلات تکمیلی داشته ایم.

بیرجند شهر دانشگاهی و مرکز فرهنگ و علم است

دکتر عبدالمجید حلمی رئیس هیات عالی نظارت منطقه 4 (استانهای خراسان) دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه ضمن گرامی داشت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و قدردانی از دکتر علیرضا حسنی و همکاران و مسئولان دانشگاه اهالی خراسان جنوبی را مردمی با فرهنگ و مهمان نواز توصیف کرد و گفت بیرجند شهر دانشگاهی و مرکز فرهنگ و علم است.

رئیس هیات عالی نظارت منطقه 4 دانشگاه آزاد اسلامی استانهای خراسان رضوی شمالی و جنوبی در ادامه با نقل قولی از پروفسور هانری ماسه در مورد سعدی حافظ فردوسی و مولانا گفت: این ایرانشناس فرانسوی تاکید میکند این چهار شخصیت پر افتخار فرهنگ و ادب ایران شهرت جهانی دارند و آثار آنها برای تمام مردم دنیا ارزشمند و الهام بخش است.

دکتر عبدالمجید حلمی در ادامه به دستور آیت ا... هاشمی رفسنجانی مبنی بر تشکیل هیات نظارت اشاره کرد و گفت این هیات از افرادی که سالهای زیادی از عمر خود را در دانشگاه آزاد اسلامی گذرانده اند و این مجموعه وسیع را به خوبی می شناسند تشکیل شده است و هدف این هیات کمک و مشورت دادن به واحد ها و بررسی نقاط ضعف و قوت و تلاش برای رفع نواقص و بهبود شرایط موجود و رساندن دانشگاه به درخشش اعتلا و سرآمدی است.

رئیس هیات عالی نظارت دانشگاهای آزاد اسلامی استانهای خراسان در ادامه شمار زیاد اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی را سرمایه ای عظیم و ملی برشمرد و با اشاره به تاکید مهندس محسن هاشمی در جلسه معاونان اداری مالی گفت: نکته ی جالب و قابل اهمیتی که آقای محسن هاشمی در این جلسه اشاره کرد این بود که نباید به کم کردن نیروها فکر کنیم بلکه باید برای آنها با توجه به شرایط، کار جدید تعریف کنیم و با کسب درآمد غیر شهریه ای به جایی برسیم که حتی نیروی کار جدید بگیریم.

دکتر حلمی در ادامه ضرورت توجه واحد های دانشگاهی به جلب کمک های مردمی و موقوفات را یادآور شد و گفت باید مانند سالهای آغازین دانشگاه در موضوع کمک های مردمی و موقوفات توجه موثر وبیشتری انجام شود. وی زمینه ی آنکه اعضای هیات علمی بتوانند برای دانشگاه از طریق پژوهش و تحقیق درآمد زا باشند را مورد تاکید قرار داد و گفت تاکید ریاست محترم هیات امنا و هیات موسس و ریاست عالی دانشگاه مبنی بر ایجاد درآمد های غیر شهریه ای به ویژه از طریق اقتصاد دانش بنیان بسیار هوشمندانه و براساس یک ضرورت غیر قابل چشم پوشی است و مجموعه دانشگاهیان به ویژه اعضای هیات علمی و هیات رئیسه دانشگاه باید با عزم راسخ در این مسیر گام های بلندی بردارند چرا که از طریق اقتصاد دانش بنیان مبتنی بر تبدیل علم به ثروت و فناوری می توان ارزش افزوده هزار برابری ایجاد کرد.وی تاکید کرد با توجه به روند کاهش دانشجو در آینده نزدیک آن دسته از واحد های دانشگاهی که نتوانند در ایجاد درآمد های غیر شهریه ای اقدامات موثری انجام دهند با مشکلات اساسی مواجه خواهند شد.

حجت الاسلام محمد علی تابعی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی خراسان جنوبی: توفیق دانشگاه آزاد اسلامی در کسب عنوان برتر در اقامه ی نماز در سطح استان و کشور شایسته تحسین است

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین تابعی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهای آزاد اسلامی خراسان جنوبی به وظایف هدایتی نظارتی و حمایتی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اشاره کرد و افزود توفیق دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند در کسب عنوان برتر در امر اقامه ی نماز در سطح استان و در سطح کشور بسیار ارزشمند و مرهون تلاش ها و دغدغه های دکتر حسنی است.

در این جلسه که دکتر علی چهکندی نژاد مدیر نظارت دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی، دکتر حبیب ا... نخعی رئیس دبیرخانه هیات امنا و اعضای هیات رئیسه ی دانشگاه ومهندس علیزاده و مهندس سعیدی مدیران کل امور اداری و تربیت بدنی استان حضور داشتند.دکتر جواد بهار آرا معاون هیات عالی نظارت منطقه 4 دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دبیرخانه هیات موسس دانشگاه حرکت دانشگاه را رصد می کند و کاری به مسائل اجرایی ندارد گفت هدف نهایی همه ی ما همدلی برای تحقق اهداف عالی دانشگاه است.

نظارت و ارزیابی راهبردی ضامن بهبود و ارتقاء کیفیت دانشگاه است

دکتر محمود زاده معاون مدیرکل دفتر پیگیری های ویژه هیات موسس نیز با اشاره به فرامین مدیریتی حضرت علی (ع) نظارت و ارزیابی راهبردی را ضامن بهبود و ارتقاء کیفیت دانشگاه برشمرد و با اشاره به اینکه نسل اول دانشگاه ها آموزشی محور بود و نسل های دوم و سوم دانشگاهها پژوهش محور و خلاق و نو آور شدند گفت نسل چهارم دانشگاهها دانشگاههای کار آفرین هستند و ماهم باید همه ی تلاش خود را برای تبدیل شدن به دانشگاه کار آفرین معمول داریم.

وی با ذکر مثال هایی از دانشگاههای استنفورد و MIT و اشاره به محیط رقابتی آموزش عالی در کشورمان و در جهان امروز ضرورت حرکت به سمت صنعت آموزش عالی و توجه به مساله بسیار مهم آموزش عالی و انقلاب دیجیتال را یادآور شد و با اشاره به ساختار و وظایف هیات موسس گفت کار این هیات بازرسی نیست بکه نظارت راهبردی است و اینکه ارزیابی کنیم در چه شاخص هایی خوب رشد کرده ایم و در چه شاخص هایی رشد کمتری داشته ایم.

اساتید و کارکنان از سرمایه های دانشگاه هستند و باید برای ساماندهی و بهره گیری موثرتر از این ثروت های ارزشمند برنامه های ویژه ای تدارک ببینیم

دکتر روشنی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کار هیات موسس ارزیابی دانشگاه از منظر برنامه ریزی استراتژیک است و در واقع در اتاق فکر دبیرخانه هیات موسس دانشگاه مشکلات و مسائل دانشگاه مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد گفت اساتید و کارکنان از سرمایه های دانشگاه هستند و باید برای ساماندهی و بهره گیری موثرتر از این ثروت های عظیم و ارزشمند برنامه های ویژه ای تدارک ببینیم.

در ادامه اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند نیز به ارائه گزارش از حوزه مربوطه خود پرداختند.

گفتنی است دکتر حلمی و هیات همراه در بدو ورود به واحد بیرجند در پای تندیس دکتر سید عبدا... علوی بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند حضور یافتند و یاد و خاطره مجاهدتهای آن مرحوم را گرامی داشتند.

201

کد خبر: 705658

وب گردی

وب گردی