جاماندگان منطقه ۱۵ از سفر کربلا و پیاده‌روی روز اربعین، می‌توانند در این روز همگام با زائران پیاده اباعبدالله(ع) از فرهنگسرای خاوران به سمت حرم سیدالکریم پیاده‌روی کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای خاوران، به گفته رضا دوستعلی مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۵ بسیاری از عاشقان حضرت اباعبدالله(ع) در منطقه ۱۵ که نمی‌توانند به سفر عتبات عالیات بروند می‌توانند از فرهنگسرای خاوران تا میدان خراسان و در نهایت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) با پای پیاده به نیت زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) حرکت ‌کنند.

وی عنوان کرد: به دلیل حضور فرهنگسرای خاوران در ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی جاماندگان منطقه ۱۵ مقرر گردید تجمع اولیه و شروع راهپیمایی برای شهروندان عزادار منطقه با عنوان نماد و تکریم شهدای مدافع حرم منطقه ۱۵ با تعداد ۱۹ شهید از مقابل فرهنگسرای خاوران در روز یکشنبه ۲۹ آبان ماه مصادف با ۲۰ صفر ۱۴۳۸ راس ساعت ۷ صبح با قرائت زیارت عاشورا و مداحی به سمت میدان خراسان در محور خیابان خاوران برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: در طول مسیر علاوه‌بر مداحی و ذکر مصیبت آل‌الله و برنامه‌های شبیه خوانی، دمام و سنج هیئات عزاداری با حمل تصاویر شهدای مدافع حرم منطقه ۱۵ به سمت میدان خراسان راهی می‌شوند.

رضا دوستعلی افزود: عزیزان منطقه ۱۵ می‌توانند به محل تجمع بسیج منطقه ۱۵ ناحیه مالک اشتر بپیوندند. این تجمع به مسیر خیابان خراسان و خاوران و سپس مسیر اصلی پیاده‌روی شوش و محور فدائیان اسلام به سمت حرم عبدالعظیم خواهد پیوست.

وی در ادامه اضافه کرد: در میدان خراسان موکب‌های فراوانی برای پذیرایی برپا شده است که شامل پذیرایی با چای و صبحانه و غرفه‌های خدماتی از جمله سلامت و واکس‌زنی هستند.

همچنین موکب‌های فرهنگی هنری از قبیل: نقاشی کودک با مضامین عاشورایی، نقاشی و خطاطی اربعین با حضور هنرمندان، عکاسی یادگاری اربعین ۹۵، محصولات فرهنگی، کتاب، ثبت نام جهاد مهربانی و اطلاع رسانی ۷۲+۱ آماده ارائه سرویس به علاقه‌مندان هستند.

دوستعلی در آخر اضافه کرد: این حرکت امسال نیز در روز اربعین سید و سالار شهیدان از ساعت ۷ صبح با ویژه برنامه های اجرای تعزیه، مراسم سنج و دمام و مراسم عزاداری با حضور مداحان اهل بیت و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۵ و فرهنگسرای خاوران برگزار خواهد شد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۰۱۵۴۲۳ تماس بگیرند.

502

کد خبر: 705692

وب گردی

وب گردی