برگزاری کارگاه « اخلاق پژوهی » در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت

کارگاه « اخلاق پژوهی » با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان پژوهش و فناوری واحد ها و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی واحد رشت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حسین فلاح باقر شیدائی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان در این کارگاه، گفت: در مدت سه سال اخیر تیم مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات جدی جهت ارتقای جایگاه پژوهشی کشور و رعایت موازین اخلاقی انجام دادکه اعتبار سنجی مقالات علمی و عدم پرداخت تشویقی به مقالات چاپ شده در مجلات بی اعتبار از جمله اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: هدفمند سازی و نظارت بر شرکت اعضای هیأت علمی متقاضی شرکت در کنفرانس ها و عدم صدور مجوز شرکت در کنفرانس های بی اعتبار ، اصالت بخشی پایان نامه ها و مواردی بسیار دیگر از جمله کارهایی است که در طول این مدت انجام شده است.

دکتر فلاح افزود: در استان گیلان نیزکارگاه های زیادی جهت ساماندهی وضعیت پژوهش برگزار شد که این کارگاه نیز بر اساس بخشنامه های موجود در حال برگزاری است که جا دارد از مدیر کل پژوهش و فناوری واحد رشت بدلیل تدوین کتابچه اعتبار سنجی مقالات و کنفرانس های علمی اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت تقدیر کرد.

معاون پژوهش وفناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خاطر نشان کرد: بر اساس دستور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی اخیرا کمیته ای برای بررسی تخلفات علمی اساتید دانشگاه تشکیل شد.

لازم به ذکر است دکتر علیرضا صیداوی دانشیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت و مدیر مسئول مجله علمی پژوهشی IJAS دارای مجوز وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری و پژوهشگر نمونه کشوری و استانی، به عنوان مدرس این کارگاه رعایت موارد اخلاقی در پژوهش را بر اساس بخشنامه های وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی برای شرکت کنندگان در این دوره تشریح کرد و در پایان حاضرین در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.

201

کد خبر: 705733

وب گردی

وب گردی