میزان مکالمه زایران ایرانی در عتبات عالیات به مرز 20 میلیون دقیقه رسید

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت از رشد 14 برابری ترافیک ارتباطی ایران و عراق خبرداد و گفت: میزان مکالمه هموطنان زائر در عتبات عالیات برای حضور در مراسم اربعین به مرز 20 میلیون دقیقه رسید.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت، اسماعیل رادکانی اظهار کرد : زائران ایرانی در مقایسه با سال گذشته برای شرکت درمراسم اربعین امسال چند روز زودتر حرکت کردند که درعمل از هفدهم آبان ماه با افزایش ترافیک مواجه شدیم و پیش بینی می شود با توجه به این روند حجم ترافیک در روزهای آتی به بیش از 6میلیون دقیقه برسد .
وی گفت: میزان ترافیک ارتباطی بین ایران و عراق در شرایط عادی به طور میانگین روزانه 300 هزار دقیقه بوده است که در این ایام با توجه به حضور زائران تا به امروز14 برابر رشد کرده است.
عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت اضافه کرد : میزان ترافیک ارتباطی کل ایام اربعین سال گذشته 25 میلیون دقیقه بوده است و این در حالی است که این آمار به مرز 20 میلیون دقیقه رسیده است .
رادکانی خاطرنشان کرد: این حجم ترافیک ارتباطی در حالی است که بسیاری از ارتباطات زائران تا به امروز از طریق پیامک و شبکه های اجتماعی و از مسیر دیتا صورت گرفته است.
این مقام شرکت ارتباطات زیرساخت بابیان اینکه تعداد سیم کارت های ایرانی موجود در عتبات عالیات به بیش از 2 میلیون سیم کارت رسیده است گفت: کاهش تعرفه ارتباطات بین دو کشور از بیست و چهارم آبان ماه شروع و به مدت 10 روز تا سوم آذر ماه سال جاری این نرخ اعمال می شود.
وی به نرخ های تعیین شده برای ارتباطات دو کشور اشاره کرد و یاد آور شد : سه نرخ مشخص برای مکالمه ها در نظر گرفته شده است که شامل برقراری مکالمه بین المللی از سوی ایران به اپراتورهای عراقی ( کاهش هزینه هر دقیقه از 9 هزار ریال به 55 هزارریال ) و برقراری مکالمه به صورت رومینگ یعنی استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانی در عراق که قیمت درنظر گرفته شده از سوی اپراتور ها 89 هزارتا 9 هزارریال است که این رقم قبلا تا میزان( 20 هزارریال) بوده است و هم چنین رومینگ دو سیم کارت ایرانی در عراق که میزان مبالغ آن در سایت اپراتورها موجود است .
رادکانی خاطر نشان کرد: با توجه به حضور انبوه زائران عتبات عالیات در مسیر نجف به کربلا و پوشش این میزان ترافیک ارتباطی زوار در حال حرکت یک رویداد کم نظیر در جهان است ، این ارتباطات زوار به نحو مطلوبی برقرار شده است .
وی ازتعامل اپراتورهای ایرانی و همکاری اپراتورهای عراقی برای پوشش این حجم عظیم ترافیک ارتباطی تقدیر و تشکر کرد .
پیشتر «کاظم حسن الراشد» وزیر ارتباطات عراق گفته بود : تسهیلات لازم برای ارتباط زائران اربعین بویژه رومینگ و اینترنت فراهم شده است.
وزیرارتباطات عراق یکشنبه شانزدهم آبان ماه در دیدار با محمود واعظی همتای ایرانی خود افزود: زائران اربعین از نظر ارتباطی با مشکل مواجه نخواهند شد.
وی گفت: خط ارتباطی بین ایران و عراق ایجاد شده است و اپراتورهای عراقی آمادگی دارند کاهش تعرفه توافق شده با وزارت ارتباطات ایران را اعمال کنند.
طبق توافق دو کشور، قرار است تعرفه مکالمه بین ایران و عراق از دوشنبه 17 آبان به مدت یک ماه 50 درصد کاهش یابد.

101/401

کد خبر: 705746

وب گردی

وب گردی