استان اردبیل میزبان بازی های آسیایی والیبال

رئیس فدراسیون والیبال گفت : ایران امروز در دنیای والیبال به ابرقدرت تبدیل شده است و توانسته رتبه هفتم رنکینگ جهانی را به خود اختصاص دهد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، محمدرضا داورزنی امروز در جلسه شورای اداری استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل اوایل سال آینده میزبان 16 کشور آسیایی برای بازیهای والیبال خواهد بود، افزود: این استان از ظرفیت و پتاسیل بالایی برخوردار بوده و برای این مسابقات دو سالن در استان با تمامی استانداردها مجهز شده است. بطوریکه استان اردبیل ظرفیت برگزاری مسابقاتی بالاتر از این سطح را نیز در خود دارد.

به گفته رئیس فدراسیون والیبال برگزاری بازی‌های آسیایی فرصتی برای معرفی استان است که توانمندهایش به ظهور برسد بطوریکه این مسابقات بصورت مستقیم از همه کشورهای آسیایی پخش می شود این اتقاق بزرگی فرصتی برای اردبیل بوجود آورده تا بوسیله ورزش بتواند هویت و توانایی منطقه را به دنیا نشان دهد.

داورزنی با بیان اینکه زبان ورزش زبان مشترک ملت‌ها به شمار می رود، گفت:220 کشور عضو فدارسیون جهانی والیبال هستند که 6 کشور آن آسیایی بوده وایران نیز جزو آنها می باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران برای قرار گرفتن در بین 4تیم برتر جهان در المپیک ۲۰۲۰ خیز برداشته است، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی‌هایی که انجام دادیم تلاش می‌کنیم و در المپیک آینده جز تیم های برتر جهان باشیم.

رئیس فدراسیون والیبال اضافه کرد: رشته والیبال در دنیا علاقمندان زیادی دارد که این روش یکی از راه‌های معرفی کردن کشورمان به دنیاست تا خود باوری‌هایمان را به رخ همگان بکشیم.

داورزنی یادآور شد: درگذشته باوجود تهدیدها و فشارها جوانان ما توانستند توانایی‌های خود را به رخ همگان بکشند و با هدف‌گذاری‌های مناسب در تمامی رده‌های سنی بزرگسالان، نوجوانان و جوانان در بازیهای آسیایی خوش درخشیدند.

وی بیان کرد: امروز ایران از لحاظ قدرت و امنیت در مرحله ای قرار دارد که تمام تیم‌های جهانی به دنبال بازی‌های تدارکاتی خود در این کشور هستند.

کد خبر: 705756

وب گردی

وب گردی