حجت‌الاسلام و المسلمین خرسند: دشمنان پیام راهپیمایی اربعین را درک کرده‌اند

یک فعال سیاسی گفت: راهپیمایی اربعین نماد وحدت امت اسلامی است. نباید اجازه داد دشمن با تفرقه افکنی خود عظمت این مراسم را دچار خدشه کند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد خرسند با بیان این‌که «در مرز شلمچه زائران کشور ترکیه، پاکستان، افغانستان، آذربایجان و سایر کشورهای اسلامی حضوردارند تا از این مسیر به کربلا بروند» اظهار کرد: اربعین باید نماد وحدت امت اسلامی باشد نه نمادی برای اختلاف و تفرقه مسلمانان.

وی همچنین افزود: راهپیمایی اربعین ظرفیت عظیمی است که اگر از آن به خوبی استفاده شود، منافع زیادی برای مسلمانان دارد. راهپیمایی اربعین می‌تواند وسیله ای برای نشان دادن عظمت اسلام و راه امام حسین(ع) باشد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان این‌که «قطعا دشمنان پیام اربعین در دریافت کرده‌اند» تصریح کرد: هنگامی که ده نفر در گوشه‌ای از جهان تظاهرات می‌کنند، ‌رسانه‌های دنیا آن را پوشش می دهند، ‌اما رسانه‌ها این راهپیمایی بزرگ اربعین را به خوبی پوشش نمی‌دهند. این واکنش رسانه ها نشان می دهد که آن‌ها پیام اربعین را دریافت کرده اند. البته آن‌ها دنبال اختلاف افکن میان شیعه و سنی اقوام مسلمان و حتی اختلاف شیعه با شیعه هستند تا عظمت اربعین را دچار خدشه کنند بنابراین همه باید مراقب باشند تا این توطئه دشمن خنثی شود.

وی خاطر نشان کرد: راهپیمایی اربعین گوشه ای از عظمت نهضت امام حسین (ع) را به نمایش می گذارد. نهضت امام حسین (ع) با گذر زمان نه تنها فراموش نمی‌شود، بلکه روز به روز به این نهضت توجه می‌شود. شاهدیم که راهپیمایی اربعین سال به سال با شکوه بیشتری برگزار می‌شود.

این فعال سیاسی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت:‌ راهپیمایی اربعین می‌تواند زمینه آزادسازی قدس را فراهم کند. راه قدس از کربلا می گذرد و اگر زمینه آن به خوبی فراهم شود، ‌قدس نیز آزاد می‌شود.

300/302

کد خبر: 705801

وب گردی

وب گردی