تاکنون ۱۰ درصد زائرین از خدمات سلامت بهره برده‌اند

سرپرست اورژانس کشور و رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری از سه برابر شدن تجهیزات و امکانات اورژانس در مراسم اربعین امسال خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰ درصد زائرین از خدمات سلامت ما بهره برده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، پیرحسین کولیوند در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار کرد: نسبت به سال گذشته تجهیزات و امکانات ما سه برابر شده است. در حال حاضر برای ارائه خدمات سلامت و بحث بهداشت و مبارزه با بیماری‌ها مشکلی نداریم و برنامه‌ریزی‌ها دقیق و مرتب انجام شده است.

رئیس کمیته بهداشت و درمان افزود: تاکنون ۱۰ درصد زائرین از خدمات سلامت ما بهره برده‌اند و به تعداد کافی پزشک و پرستار وجود دارد.

وی گفت: به طور عادی هر ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر در جاده‌ها پایگاه داریم، اما در مرز مهران فاصله پایگاه‌ها به یک کیلومتر رسیده است.

دکترکولیوند افزود: رضایت‌مندی مردم از ارائه خدمات سلامت خوب بوده ودر همین راستا تعداد ۴۱ درمانگاه سرپایی و ۸ بیمارستان صحرایی داریم که می‌تواند خدمات سلامت را ارائه کند.

مشاور وزیر بهداشت وسرپرست اورژانس کشور افزود: به اندازه کافی دارو، تجهیزات و پرسنل دیده شده و آموزش‌های گروهی و انفرادی هم انجام شده است وهمچنین در بدو ورود غربالگری و کنترل انجام خواهد شد.

ایشان ادامه داد: متخصصین در خصوص کنترل بیماری‌های واگیر تلاش می‌کنند،‌ و همچنین در زمینه پخت غذا و آب‌های آشامیدنی نیز نظارت انجام می‌شود. شرایط همکاری بین وزارت بهداشت ایران و هلال احمر عراق نیز انجام شده است.

701

کد خبر: 705807

وب گردی

وب گردی