عادل دریس :آغاز به کار رسمی شناور رانیا از خرمشهر به مقصد بصره/ جابه‌جایی زائران اربعین با سه شناور

مدیر اداره بندر و دریانوردی بندرخرمشهر خبر داده است که شناور رانیا با ظرفیت ۴۱۶ نفر نخستین سفر خود از مقصد بندر خرمشهر به بندر بصره در عراق را با حمل زائرین اربعین حسینی از روز گذشته آغاز کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مدیر اداره بندر و دریانوردی بندر خرمشهر گفته است: بندرخرمشهر امسال نیز همانند سال های گذشته تمهیدات لازم برای سرویس دهی مناسب به زائران عتبات عالیات را با برنامه ریزیهای جامع در نظر گرفته است.

عادل دریس افزود: هر چند در طول سال خط مسافری در مسیر خرمشهر- بصره همواره فعال است اما هر ساله اوج سفرهای دریایی از طریق بندرخرمشهر به عراق در ایام اربعین صورت می گیرد.

وی خاطرنشان ساخت: پیش بینی می شود امسال نیز همانند سال های گذشته با استقبال گسترده هموطنان برای سفر به کشور عراق مواجه شویم.

این مقام مسئول در استان خوزستان درخصوص چگونگی تردد مسافران از طریق بندر خرمشهر به کشور عراق جهت زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی گفت: با الحاق سومین شناور به ناوگان حمل و نقل مسافری دریایی در مسیر دریایی بندر خرمشهر- بندر بصره از این پس سه شناور عهده دار جابه جایی زایران در این مسیر خواهند بود.

وی یادآور شد: این سه شناور با ظرفیت تجمیعی ۷۰۹ مسافر، در طول ایام پیش رو تا اربعین آماده سرویس دهی به زوار خواهند بود.

دریس از انجام برنامه ریزی های دقیق از سوی اداره بندر و دریانوردی بندر خرمشهر در راستای تسهیل تردد زائرین از طریق این بندر به عتبات عالیات خبر داد.

مدیر اداره بندر و دریانوردی بندر خرمشهر خاطرنشان ساخت: در صورت مهیا شدن شرایط در این ایام، شناورها آمادگی دو الی سه نوبت تردد به کشور عراق را دارا هستند.

به گفته این مقام مسئول در استان خوزستان، در اربعین سال گذشته حدود سه هزار و ۶۲۴ زائر ایرانی از طریق مرز دریایی خرمشهر عازم عتبات عالیات شدند.

وی در ادامه گفته های خود از آغاز به کار رسمی شناور رانیا از صبح دیروز خبر داد و گفت: این شناور ساعت ۱۰ صبح دیروز نخستین سفر خود را با حمل زوار از بندر خرمشهر به مقصد عراق آغاز کرد.

دریس بیان داشت: بر اساس برنامه زمان بندی انجام شده، شناور رانیا هر روز ساعت ۱۰ صبح بندر خرمشهر را به مقصد بندر بصره ترک خواهد کرد و سه بعد از ظهر نیز مسافران و زوار را از بندر بصره به ایران منتقل می کند.

مدیر اداره بندر و دریانوردی بندر خرمشهر به مانا گفته است: پیش از این خبر راه اندازی این شناور اعلام شده بود اما به دلیل وجود برخی مشکلات فعالیت این شناور متوقف و امروز دوباره از سر گرفته شد.

به گفته وی، شناور رانیا یک شناور مدرن و مجهز به استانداردهای روز دنیا ویژه حمل مسافران با ظرفیت ۴۱۶ نفر است که راه اندازی آن باعث رونق هر چه بیشتر سفرهای دریایی در بندر خرمشهر خواهد شد.

402

کد خبر: 705808

وب گردی

وب گردی