تخت‌روانچی: تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی با فرانسه در تهران؛بیانیه موگرینی درباره برجام موضع اروپاست

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه ایران از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی با فرانسه در تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: سفرم به پاریس برای انجام مقدمات تشکیل این کمیسیون است.

به گزارش ایسکانیوز، مجید تخت روانچی که در پاریس به سر می برد، در خصوص اهداف سفرش اظهار کرد: پس از سفر سال گذشته رئیس جمهوری به پاریس و ملاقات با رئیس جمهوری فرانسه، چند سند به امضا رسید و همچنین توافق شد مشورت های سیاسی منظمی بین دو طرف برگزار شود.

وی ادامه داد: در این فاصله، قائم مقام وزیر خارجه فرانسه به تهران آمد که مذاکرات خوبی داشتیم. سفر بنده هم به پاریس در ادامه همین مسیر است.
معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه موضوعات مختلفی به خصوص در بخش های اقتصادی برای گفت و گو و رایزنی با فرانسه وجود دارد، ادامه داد: بعد از توافق برجام، با فرانسوی ها تعاملات اقتصادی خوبی داشته ایم و زمینه های کاری متنوعی بین ایران و فرانسه در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله سرمایه گذاری مشترک، انتقال فناوری و زمینه های دیگر وجود دارد که باید هر چند وقت یکبار در سطح سیاسی مرور شود.
تخت روانچی تحولات نقاط بحرانی در منطقه مانند یمن، سوریه، عراق، لبنان و افغانستان را دیگر محورهای مورد گفت و گو با فرانسویان برشمرد و اضافه کرد: بخش دیگر صحبت هایمان نیز به مسائل منطقه ای، تحولات خاورمیانه و موضوع تروریسم و افراطی گری باز می گردد که دو طرف علاقه مند به پیگیری آن تا حصول راه حل مشترک هستند.
وی از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و فرانسه در سطح وزرای امور خارجه به زودی در تهران خبر داد و گفت: سفر بنده به پاریس برای انجام مقدمات تشکیل این کمیسیون مشترک است.
معاون وزیر امور خارجه همچنین درباره اجرای برجام اظهار کرد: این موضوع یکی از موضوعاتی است که در این سفر درباره آن صحبت خواهیم کرد.
تخت روانچی در گفت و گو با صدا و سیما، یادآور شد: به منظور گفت و گوهای سطح بالای ایران و اتحادیه اروپا، هفته گذشته در بروکسل بودم و همزمان هم خانم موگرینی مصاحبه کرد و در خصوص اجرای کامل برجام بیانیه داد که این موضع اروپائیان از جمله فرانسه است.

300/302

کد خبر: 705819

وب گردی

وب گردی