مجله علمی‌تخصصی "علم و دین" در دانشگاه علوم پزشکی اهواز منتشر می‌شود

مسئول کارگروه ویژه علم و دین دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: در حال دریافت مجوز نشریه علمی تخصصی کارگروه هستیم که بتوان نتایج پروژه‌های تحقیقاتی دانشجویان عضو کارگروه را در آن به چاپ رساند و فرآیند کار دانشجویان در کارگروه را به یک خروجی مستند هدایت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدامین حبیبی اظهار کرد: در حال انجام مراحل نهایی برای اخذ مجوز مجله علمی‌تخصصی کارگروه از مرکز رسانه‌های کشور هستیم و پس از اخذ مجوز می‌توان نشریه را در پایگاه‌های علمی استنادی دیگر اعم از پایگاه‌های داخلی یا بین‌المللی نمایه کرد.

وی با بیان اینکه تحقیقات انجام‌شده در کارگروه تاکنون به چاپ و تولید هشت عنوان مقاله منجر شده است، گفت: هر کدام از این مقالات حاصل یک کار تحقیقاتی بوده است که در یک بازه زمانی دو ساله از آغاز شکل‌گیری کارگروه انجام شده است.

مسئول کارگروه ویژه علم و دین دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با اشاره به برنامه‌های این کارگروه در سال جاری تصریح کرد: منتظر اخذ مجوز این نشریه هستیم که بتوان خروجی این روند و مسیر تعریف‌شده را به یک نتیجه ملموس برسانیم تا دانشجویان در انتها بتوانند بخشی از نتایج کار تحقیقاتی خود را به‌طور استنادی به ثبت برسانند.

حبیبی افزود: اگرچه برخی از نتایج فعالیت دانشجویان در کارگروه، در کوتاه‌مدت نیز خود را نشان می‌دهد و به طور مثال یادگیری روش تحقیق، باورمندی به تأثیر متقابل علم و دین و ... از جمله آن است اما اینکه دانشجو بتواند نتیجه کار علمی و پژوهشی خود را به چاپ برساند، چرخه فعالیت را از ابتدا تا انتها تکمیل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 52 عضو هیأت‌علمی دانشگاه در برنامه‌های بخش استادی کارگروه فعالیت دارند، گفت: البته هرکدام از این اعضای هیأت‌علمی به فراخور پروژه‌های تحقیقاتی و زمینه‌های تخصصی خود برای حضور در پروژه‌های کارگروه دعوت می‌شوند.

مسئول کارگروه ویژه علم و دین دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز تصریح کرد: اکنون حدود 350 دانشجو عضو کارگروه هستند اما چندان به ارائه آمار علاقه‌مند نیستم زیرا تا زمانی که نتوانیم فرایند کاملی برای این دانشجویان تعریف کنیم که از صفر تا 100 کار را در کارگروه به پیش ببرند، نمی‌توان چندان به آمار استناد کرد.

حبیبی خاطرنشان کرد: اشکالات، نواقص و موانعی در کار است که باید بتوانیم آن‌ها را رفع و پروسه دانشگاهی کارگروه را تکمیل کنیم، زیرا اگر قرار است پروژه‌ای توسط کارگروه انجام شود، باید پروپوزال آن در کمیته پژوهشی دانشگاه و توسط اساتید بررسی و نواقص آن اصلاح شود. سال گذشته حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه همکاری چندان مناسبی با کارگروه نداشته است اما با حضور معاون پژوهشی جدید امیدواریم بتوان کارهای جدیدی را آغاز کرد.

منبع: ایسنا

205/200

کد خبر: 705837

وب گردی

وب گردی