حیدری: راهپیمایی اربعین نشان از حقانیت قیام امام حسین (ع) دارد

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت:‌ راهپیمایی اربعین همچون همایشی بی نظیر و بی‌بدیل است که حتی پیش از مبارزات میدانی با گروه های تکفیری در نابودی جریان ‌های ارتجاعی تکفیری اثرگذار خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، نورالله حیدری با بیان اینکه راهپیمایی اربعین همایش بی نظیر جهانی است که هر ساله بر رونق و گستردگی اش افزوده می‌شود اظهار کرد: در مبانی اسلام و به ویژه تشیع از قیام جاودانه امام حسین (ع) یاد شده است که در طول تاریخ خاموش نمی شود بلکه سال به سال و قرن به قرن به درخشندگی و فروزندگی این قیام آشکار تر می‌شود و برگزاری راهپیمایی اربعین طی سالهای اخیر نشان از تحقق این گونه روایات و احادیث دارد.

این فعال سیاسی افزود: راهپیمایی پر شور اربعین نشان می دهد که احادیث مربوط به واقعه کربلا از ناحیه معصوم صادر شده و از حقانیت های اسلام به ویژه تشیع است و نشان می دهد که قیام کربلا در گذر زمان خاموش شدنی نبوده است.

حیدری به تاثیرات انقلاب اسلامی برگرفته از اسلام ناب محمدی اشاره کرد و افزود: کارکردهای اسلام در جمهوری اسلامی ایران به نحوی بروز یافته است که بستر و آمادگی مردم برای توسعه و درس آموزی دیگران را فراهم آورده و مقاومت چهل ساله ملت ایران نشان داده است که اسلام کارآرایی لازم را دارد.

وی افزود: راهپیمایی گسترده اربعین نشان می دهد که اسلام می‌تواند توده مردم را دربرابر استکبار مقاوم و متحد و منسجم کند که این از دروس قیام امام حسین (ع) بود

حیدری در در گفت‌وگو با ایسنا، خاطر نشان کرد: با توجه به این که طراحان پشت پرده داعش به دنبال ایجاد اسلام هراسی در دنیا هستند راهپیمایی اربعین نشان می دهد که شیعیان و مسلمانان و مردم آزاده دنیا برای مقاومت در برابر استکبار هراسی از مرگ ندارند.

302/300

کد خبر: 705856

وب گردی

وب گردی