دستگاه های iOS در سه ماهه سوم، با مشکلات بیشتری نسبت به اندروید مواجه شده اند

بنابر گزارش اخیر گروه Blannco Technology، نزدیک به 62 درصد از واحدهای دستگاه های هوشمند آیفون و آیپد طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی، با اختلال در عملکرد مواجه شده اند.

به گزارش ایسکانیوز، آمار مشکلات مربوط به دستگاه های اندرویدی، به 47 درصد می رسد. طی سه ماهه گذشته، اپلیکیشن های مختلف روی 65 درصد از دستگاه های بهره مند از iOS کرش کرده اند و در مقام قیاس، تنها 25 درصد از مدل های اندرویدی با این مشکل مواجه گشته اند.در میان دستگاه های اپل، آیفون 6 با بیشترین میزان اختلال در عملکرد مواجه است و 13 درصد از واحدهای آن، از چنین مشکلاتی رنج می برند. بعد از آن نیز آیفون 6 اس (9 درصد)، آیفون 5 اس (9 درصد) و آیپد ایر 2 (2 درصد) در رده های بعدی به چشم می خورند. در گزارش گروه مورد اشاره، به روزرسانی iOS 10 به عنوان مقصر بسیاری از مشکلات شناخته شده است.

در همین حال و در میان موبایل های اندرویدی، دیوایس LeEco Le 2 با سهم 13 درصدی، بیشترین میزان خطا را برای کاربران به همراه داشته و دستگاه های Redmi 3S و Redmi Note 3 شیائومی با نرخ 9 درصدی، بعد از آن قرار گرفته اند. در نهایت موبایل های گلکسی اس 7 اج سامسونگ و Vibe Vibe K5 Note نیز با میزان خطای 5 و 4 درصد، لیست 5 موبایل نخست را تکمیل کرده اند.

گفتنی است که 7 درصد از دستگاه های اندرویدی، با مشکلاتی در زمینه باتری و 6 درصد دیگر با مشکلی در زمینه نمایشگر مواجه بودند. ضمناً موبایل های سامسونگ، بیشترین خطا را نسبت به سایر دستگاه ها داشته اند که سهم 11 درصدی از میزان تمام مشکلات را به کمپانی کره ای اختصاص می دهد.

جالب است که بازی Pokemon Go، به دلایل مختلف یکی از مهم ترین فاکتورهای افزایش نرخ خطا در هر دو پلتفرم بوده است. پیش از هر چیز، اپلیکیشن Pokemon Go روی 5 درصد از دستگاه های iOS و 10 درصد از دستگاه های اندرویدی کرش کرده است. علاوه بر این، تخلیه سریع باتری و اشغال منابع دستگاه از سوی این اپلیکیشن، یکی دیگر از دلایل افت پرفورمنس و بروز کرش است.

با این همه، 4 اپلیکیشنی که پیش از این سایرین روی iOS با مشکل مواجه شده اند، همگی مربوط به شبکه های اجتماعی بوده اند؛ اینستاگرام (14 درصد)، اسنپ چت (12 درصد)، فیسبوک (9 درصد) و مسنجر فیسبوک (5 درصد).

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 705858

وب گردی

وب گردی