استقبال چشمگیر سرمایه گذاران خارجی در بخش معدن ایران

پسابرجام تصور سرمایه‌گذاران دنیا به فضای اقتصادی ایران را تغییر داده است و به جرات می‌توان گفت استقبال خارجی‌ها برای ورود به فضای سرمایه‌گذاری ایران بسیار چشمگیر است.

به گزارش ایسکانیوز ،محمد رضا بهرامن رئیس خانه معدن با اعلام بر فوق افزود : نگاه سرمایه گذاران خارجی به مشکلات ناشی از جابه‌جایی پول و سیاست‌های مالیاتی در بخش معدن ایران تغییر کرده و اغلب شرکت‌ها تمایل دارند در معادن ایران سرمایه‌گذاری کنند زیرا قانون معافیت مالیاتی در بخش معدن برای سرمایه گذاران جذابیت دارد.

این در حالیست که نمایندگان شرکت فرانسوی COLAS از معدن بوزن 3 ، بزرگترین معدن سنگ آهک ، آسفالت و شن و ماسه استان تهران بازدید نموده و ضمن برپایی جلسات متعدد با مسئولین این معدن از خرید و یا مشارکت با ایشان استقبال کردند . معدن بوزن 3 در 40 سال گذشته توسط مهندسین آلمانی شناسایی گردید و بدلیل کیفیت بالای مواد در معدن فوق ، دیواره های سد لتیان از مواد معدنی این محل ساخته شد.

استاندار تهران نیز با اشاره به مساعد شدن فضای کسب و کار در بخش معدن ایران از حل مشکلات سرمایه گذاران خارجی در بخش معدن ایران خبر داد و گفت: با توجه به اصلاح بخش هایی از قانون معادن ایران، سرمایه گذاران خارجی می توانند مالک معدن در کشورمان شوند و دیگر از نظر قانونی برای این موضوع مشکلی نیست.

سید حسن هاشمی افزود: در گذشته موانع قانونی زیادی بر سر راه سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بخش معدن ایران بود آنها نمی توانستند مالک معادن ایران شوند اما با توجه به قانون جدید معادن آنها هم به مانند سایر بهره برداران معدنی در ایران قادرند که به ثبت محدوده های معدنی بپردازند و گواهی کشف و بهره برداری بگیرند.

شایان ذکر است ؛ سه شرکت گلن، سائز و رولنت با حضور در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن ایران از سرمایه‌گذاری در بخش معادن ایران استقبال کردند.

402

کد خبر: 705931

وب گردی

وب گردی