دزدی از زنان مسن در لباس خیرخواهی

فرمانده انتظامی استان سمنان از انهدام باند سه‌نفره‌ای که در قالب افراد خیر از سالمندان در اقصی‌نقاط کشور سرقت می‌کردند، خبر داد و گفت: سارقان به صد فقره سرقت در شش استان کشور اعتراف کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شرق سردار روح‌الامین قاسمی گفت: در پی دریافت شکایت و گزارش‌های مردمی از سرقت طلاجات زنان سالخورده با شیوه‌ای خاص در استان‌های مختلف کشور به‌ویژه سمنان، تیمی ویژه از کارآگاهان پلیس آگاهی تشکیل شد و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: در تحقیقات اولیه و بررسی اظهارات شاکیان مشخص شد سارقان در قالب افراد خیر پس از شناسایی بانوان سالمند به بهانه کمک به مستمندان، رضایت قربانی را جلب و اقدام به سرقت طلاجات آنان می‌کردند.

قاسمی با اشاره به اقدامات فنی و اشراف اطلاعاتی پلیس سمنان گفت: مأموران پس از تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی خود موفق به شناسایی یکی از اعضای این باند شدند. این مسئول انتظامی به هماهنگی‌های لازم با مرجع قضائی، اشاره و تصریح کرد: متهم ٣١ساله در محور سمنان - دامغان به وسیله پلیس دستگیر شد و تحت بازجویی فنی قرار گرفت.

سردار قاسمی با بیان اینکه مجرم در ابتدا منکر هرگونه جرمی بود، ادامه داد: در ادامه بازجویی‌های تخصصی و در مواجهه با اسناد و مدارک پلیس، متهم به صد فقره سرقت از سالمندان در استان‌های مختلف کشور اعتراف کرد. این مقام انتظامی تصریح کرد: مقدار درخورتوجهی طلاجات از نوع گردنبند، انگشتر، پلاک و ٣٧ قطعه اسکناس صددلاری، ٢٠ قطعه اسکناس صددلاری جعلی و تعدادی کارت عابربانک از جمله کشفیات پلیس در‌این‌باره بود.

وی گفت: با ادامه تحقیقات دو عضو دیگر این باند نیز شناسایی و در دو عملیات ضربتی در استان گلستان دستگیر شدند. فرمانده انتظامی استان با اشاره به گستردگی سرقت‌های اعضای این باند در استان‌های مختلف کشور از جمله تهران، گلستان، خراسان‌رضوی و شمالی و مازندران خاطرنشان کرد: تاکنون ٤٠ نفر از مال‌باختگان شناسایی شده‌اند.

700700

کد خبر: 706003

وب گردی

وب گردی