مردم با رای خود به دولت روحانی و مجلس دهم ثابت کردند که خواهان برقراری اعتدال هستند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، ندای رئیس جمهوری را ندای میلیون ها ایرانی خواند و گفت: مردم ایران با رای خود به دولت روحانی و مجلس دهم ثابت کردند که خواهان برقراری اعتدال در جامعه هستند.

به گزارش ایسکانیوز، علی نوبخت روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: اعتدال را عقل می پسندد و توصیه قرآنی مبنی بر این موضوع وجود دارد. بدیهی است که ما از تندروی ها به هیچ جا نمی رسیم.
وی با تاکید بر این که اصل اعتدال پذیرفته شده است، اظهار داشت: تعامل دولت و مجلس را ملت ایران به عنوان صاحبان اصلی نظام و مملکت رقم زدند، این مردم ما هستند که خط و نشان تعیین می کنند و اگر ما نمایندگان واقعی مردم هستیم باید ببینم که پیام اعتدال را مردم خواسته اند.
نماینده مردم تهران با تاکید بر این حرف، منش و روش رئیس جمهوری بر مبانی اعتدال است، ادامه داد: آقای روحانی پس از ریاست جمهوری، سعی کرد که مملکت را در مسیر اعتدال جلو ببرد، این لازم بود ولی کافی نبود؛ چون مجلس نهم خط اعتدال را طی نمی کرد و این موضوع نیز از دید ملت ایران پنهان نماند.
نوبخت اضافه کرد: مجلس نهم نیازهای آنان را برطرف نمی کرد؛ از این رو مردم ایران با حضور میلیونی در اسفند 94 به پای صندوق های رای آمدند و دوباره خط و خطوط اعتدال را مشخص کردند.
وی خاطرنشان کرد: ما امروز امانتدار رای مردم هستیم، از این رو باید حرکت اعتدالی داشته باشیم.
این نماینده مجلس اظهار داشت: در رای اعتماد به سه وزیر دولت، علیرغم همه مسائلی که مطرح شد، نمایندگان مصالح مملکت را در این دیدند که به وزرای پیشنهادی رای دهند، زیرا ندای رییس جمهوری، ندای میلیون ها ایرانی است.
نوبخت تاکید کرد: مجلس دهم به وزرایی رای داد که به ناحق از مجلس نهم رای اعتماد نگرفتند و این البته نوعی پیام به دولت هم است که همان طور که نمایندگان ملت هر نوع مشکلی را از جلوی پای شما بر می دارند، انتظاراتی هم دارند که دولت باید آن را برطرف کند.
وی با اشاره به وجود مشکل در اجرای طرح تحول سلامت، افزود: با پیشنهاد دولت در اصلاح لایحه بودجه سال 95 تصمیم گرفتیم هشت هزار میلیارد تومان با مکانیسم اوراق مشارکت در اختیار دولت بگذاریم که به سازمان های بیمه گر بدهد تا مشکل حل شود اما هم اکنون دو ماه از تصویب مجلس می گذرد.
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهارکرد: متاسفانه بعضی از واحدهای دولت، مملکت را جزیره ای می بینند که اگر این کار انجام شود، فلان شاخص بالا و پایین می شود، من به آنان می گویم که منافع ملی که این چیزها را نمی شناسد، هر یک روز تعلل در انجام این موضوع، مشکلات زیادی را دارد.
نوبخت تصریح کرد: ما انتظار داریم که این هشت هزار میلیارد تومان که مجلس تصویب کرده است، سریع تر در اختیار واحدهای بیمه ای قرار گیرد تا مشکلات پیش آمده را حل کند.

ایرنا

308/300

کد خبر: 706024

وب گردی

وب گردی