١٨٢ میلیارد ریال صرفه جویی در پالایشگاه بندرعباس ثبت شد

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: در راستای حمایت از توان تولیدکنندگان داخلی و استفاده از امکانات داخلی شرکت بیش از سه هزار و ٣٠٠ قلم انواع کالای مورد نیاز پالایشگاه بندرعباس از سوی شرکت های داخلی ساخته و مورد استفاده قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شانا، هاشم نامور، در سیزدهمین کنفرانس مهندسی ساخت و تولید ایران که به میزبانی دانشگاه هرمزگان برگزار شد، افزود: در سال‌های گذشته بیش از سه هزار و ٣٠٠ قلم انواع کالا به تعداد ٢٤٩ هزار عدد با هدف استفاده در پالایشگاه بندرعباس از سوی سازندگان و تولیدکنندگان داخلی تامین شده است.

وی با بیان این‌که شرکت پالایش نفت بندرعباس ١٨ درصد فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور را با استفاده از بیش از دو هزار و ٦٠٠ تجهیز مرتبط با صنایع پالایش نفت تامین می‌کند، اظهار کرد: این شرکت در راستای تولید مستمر محصولات نفتی به مدیریت تامین حدود ٢٥٦ هزار قطعه یدکی نیاز دارد که با بهره‌گیری از کارشناسان علوم فنی و مهندسی نسبت به شناسایی و امکان‌سنجی ساخت اقلام قابل ساخت از طریق امکانات داخلی شرکت و بهره‌جویی از توان تولیدی شرکت‌های داخلی اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: اقدام شرکت پالایش نفت بندرعباس در اطمینان به توان تولید داخلی در این مدت افزون بر صرفه جویی ١٨٢ میلیارد ریالی، زمینه خودکفایی صنعتی در تامین بخش زیادی از قطعات و تجهیزات مورد نیاز شرکت را ایجاد کرده و با بومی‌سازی فناوری های یادشده، از خروج ارز از کشور نیز جلوگیری به عمل آمده است.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال و ایجاد فضای رقابت برای افزایش کیفیت و توان تولید در شرکت‌های قطعه‌ساز، استفاده بهینه از توان ساخت داخل شرکت و استفاده سایر شرکت‌ها از قطعات ساخته شده مشترک از دیگر دستاوردهای استفاده از توان ساخت داخل است.

سیزدهمین کنفرانس مهندسی ساخت و تولید ایران با شعار نظام مهندسی ساخت و تولید پیش نیاز اقتصاد مقاومتی، با همکاری دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه هرمزگان، انجمن مهندسان ساخت و تولید ایران، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و صنعتی کشور در بندرعباس برگزار شد.

در این کنفرانس ٢٥٠ مقاله ارائه شد که شرکت پالایش نفت بندرعباس نیز با ارائه مقاله مدیریت فرآیند ساخت و تولید در شرکت پالایش نفت بندرعباس در این کنفرانس حضور داشت.

101/401

کد خبر: 706053

وب گردی

وب گردی