ایران و ژاپن یادداشت تفاهم همکاری در خصوص نظارت و بازرسی امضا کردند

ایران و ژاپن عصر جمعه در پایان یازدهمین اجلاس جهانی موسسه (آمبودزمان )بین المللی در بانکوک یادداشت تفاهم همکاری در موضوعات نظارت، بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی امضا کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، این یادداشت تفاهم همکاری را 'ناصر سراج' رئیس سازمان بازرسی کل کشور با رئیس هیأت ارزیابی اداری وزارت کشور و ارتباطات (آمبودزمان) ژاپن امضاء کردند.
ایران و ژاپن طی سال های گذشته در نهادهای منطقه ای آمبودزمان آسیایی و موسسه آمبودزمان بین المللی همکاری های مشترک داشته اند.
با توجه به این تجربه مشترک و ظرفیت سازمان بازرسی جمهوری اسلامی ایران و آمبودزمان کشور ژاپن، این تفاهم نامه همکاری برای ارتقاء سطح کیفی امور نظارت و بازرسی و رسیدگی به شکایات مردمی در دستگاه های اجرایی دو کشور به امضاء طرفین رسید.
از جمله مفاد مهم این تفاهمنامه، همکاری دوجانبه در زمینه فعالیت های آمبودزمانی و رسیدگی به شکایات مردمی و دیگر وظایف مرتبط با تکالیف و اهداف دو طرف است.
تبادل تجارب و اطلاعات در حوزه فعالیت های آمبودزمانی از جمله اطلاعات مربوط به قوانین و مقررات و تصمیمات مهم که مراجع و نهادهای اجرایی در ایران و ژاپن اتخاذ می کنند، اعزام هیأت ها و کارشناسان دو کشور برای به اشتراک گذاشتن تجارب در حوزه های کاری فعالیت های آمبودزمانی و دعوت از یکدیگر برای شرکت در مجامع، هم اندیشی های آموزشی، نشست ها و اجلاس های بین المللی از مفاد مهم این تفاهم نامه است.
در این مراسم، 'محسن محمدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند، 'علی کرمی' رئیس منطقه پنج سازمان بازرسی کل کشور، 'منصور آقامحمدی' معاون حوزه ریاست و همکاری های بین المللی این سازمان و دبیر کل آمبودزمان کشور پادشاهی تایلند به همراه هیات های آمبودزمان ژاپن و تایلند حضور داشتند.
'ناصر سراج' رئیس سازمان بازرسی کل کشور در یازدهمین اجلاس جهانی آمبودزمان بین المللی، علاوه بر ارائه سخنرانی با موضوع نحوه ارزیابی و سنجش عملکرد آمبودزمانی کشورهای عضو، با رئیس جدید و دبیر کل موسسه آمبودزمان بین المللی، رئیس انجمن آمبودزمان آسیایی و رئیس آمبودزمان کشور تایلند به طور جداگانه دیدار و پیرامون موضوعات مهم آمبودزمانی رایزنی کرد.
در حاشیه این اجلاس رئیس آمبودزمان جمهوری اتریش نیز از برقراری ارتباط بیشتر با سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران ابراز علاقه کرد.
او تاکید کرد که این ارتباط به زودی بر مبنای همکاری ها و توافقات دوجانبه بطور رسمی آغاز می شود.
یازدهمین اجلاس جهانی آمبودزمان بین المللی با حضور بیش از 150 آمبودزمان از سراسر جهان روز جمعه با صدور بیانیه بانکوک، در کشور تایلند به کار خود پایان داد.
700/703

کد خبر: 706074

وب گردی

وب گردی