لغو مرخصی مجرمان و سارقان سابقه‌دار استان‌های مرزی

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: برای جلوگیری از بروز هرگونه جرایم ضمن هماهنگی با مراجع قضائی، به سارقان و متهمان سابقه دار در استان های مرزی، مرخصی داده نمی شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ایلنا، سرهنگ "رضا موذن" معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا گفت: زائران عزیز قبل از سفر و خالی شدن منزل از سکنه، تمهیدات ایمنی را در نظر بگیرند و آن رابه دست یک فرد امین و یا یکی از بستگان که برای سرکشی های متناوب در دسترس باشد، بسپارند.

او افزود: همچنین در صورت ماندن اعضای خانواده در منزل نظیر کودکان و کهنسالان از بستگانی که در شهر سکونت دارند، بخواهید به صورت تلفنی با آنها در تماس بوده و یا مدام سرکشی داشته باشند که اگر نیاز و مراقبتی لازم دارند،برطرف شود.

همچنین در صورت ماندن اعضای خانواده در منزل نظیر کودکان و کهنسالان از بستگانی که در شهر سکونت دارند، بخواهید به صورت تلفنی با آنها در تماس بوده و یا مدام سرکشی داشته باشند که اگر نیاز و مراقبتی لازم دارند، برطرف شود

بنابراعلام پایگاه خبری پلیس، سرهنگ موذن به زائران توصیه کرد: از پذیرفتن غذاهای نذری خصوصا در بین مسیر قبل از رسیدن به مقصد و مرز توسط افراد ناشناس و حتی در مبداء که به آنها تعارف می شود، خودداری کنند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی ناجا به زائران توصیه کرد: برای تبدیل کردن پول خود قبل از رسیدن به مرزحتما به صرافی ها و مبادی ورودی مراجعه کنند.

او اضافه کرد: افراد سارق و متخلفان حرفه ای ممکن است به زائران برای تبدیل پول خود پیشنهاداتی ارائه دهند لذا زوار باید از اعتماد به این افراد پرهیز کنند.

سرهنگ موذن ادامه داد: زوار در طول مسیر ازکودکان خردسال یا افراد کهنسالی که به همراه خود دارند، غفلت نکرده و لحظه ای آنها را به هر دلیل رها نکنند.

او به نصب بنرهای هشداری پلیس آگاهی با موضوعات مختلف اعم از سرقت، جیب بری، سرقت خودرو و داخل آن در قسمت های مناسب استان های مرزی و مسیر تردد زائران و نیز توزیع آن در بین شهروندان اشاره کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: پلیس آگاهی خوزستان در جهت تامین امنیت بیش از 4 هزار دفترچه که در آن کلیه هشدارهای قبل، حین و بعد از مسافرت به زائران داده شده، چاپ و در سطح استان های تابع مرزی توزیع کرده است.

سرهنگ موذن در خاتمه گفت: براساس هماهنگی های به عمل آمده با مراجع قضائی در استان های مرزی، از دادن مرخصی به سارقان و متهمان سابقه دار جهت جلوگیری از بروز هرگونه جرایم، خودداری شود.

700/703

کد خبر: 706083

وب گردی

وب گردی