بیانیه باشگاه صبا در مورد اتفاقات بازی با استقلال تهران/جای خالی منصورخان واقعاً حس شد

باشگاه صبای قم با توجه به اتفاقات دیدار جام حذفی مقابل استقلال با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف برای برخی از مسئولان باشگاه استقلال خواهان برخورد و پیگیری توهین‌ها و فحاشی‌های گسترده شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی باشگاه صبای قم، باشگاه صبای قم با توجه به اتفاقات تلخ دیدار حذفی با استقلال تهران، با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف برای برخی از مسوولان استقلال خواهان برخورد و پیگیری توهین‌ها و فحاشی‌های گسترده شد و بر لزوم پاک‌سازی فضای استادیوم‌ها تأکید کرد.

در بیانیه باشگاه صبای قم راجع به این اتفاقات آمده است:

ضمن عرض تعزیت و تسلیت ایام اربعین شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و شهدای کربلا و آرزوی قبولی عزاداری‌ها، با توجه به فحاشی‌های گسترده در استادیوم آزادی و برخی اتفاقات دیگر، لازم دانستیم برخی حقایق را آنگونه که هست انعکاس داده و در قبال فرافکنی و برخورد غیرمسئولانه برخی از مدیران و مربیان استقلال، گلایه‌ها و انتقادات خود را مطرح کنیم.

متأسفانه در این بازی شاهد فحاشی‌های گسترده و مکرر هواداران تیم استقلال به حامد لک، دروازه‌بان تیم صبای قم بودیم، این فحاشی‌ها از نیمه نخست تا انتهای بازی ادامه داشت، به گونه‌ای که تصور کردیم شاید یکی از تاکتیک‌های تیم حریف برای بردن و برهم زدن تمرکز دروازه‌بان تیم صبای قم بود.

متأسفانه و متأسفانه هیچ‌یک از اعضای کادر فنی و بازیکنان استقلال برای جلوگیری از فحاشی‌های ناموسی و مکرر تماشاگران این تیم اقدامی نکردند در حالی که مثلاً سرمربی استقلال با اشاره دستی می‌توانست مانع از تکرار این فحاشی‌های خانوادگی و شرم‌آور شود اما... مایه تأسف است که علیرضا منصوریان به جای عذرخواهی از لک و خانواده‌اش عنوان نموده چون لک بین دو نیمه و به هنگام فحاشی تماشاگران گوش‌هایش را گرفته موجب تحریک تماشاگران شده است.

آیا لک در نیمه اول هم گوش‌هایش را گرفته و یا کار دیگری کرده بود که شنونده آن همه فحاشی و توهین بودیم؟ آیا به جای عذرخواهی و ابراز تأسف، باید واقعیت را وارونه جلوه داده و بازیکنی که در جریان 120 دقیقه رقابت، اینگونه به خانواده‌اش توهین و ناسزا شده و خویشتن‌دار بوده را مقصر جلوه داد؟

متأسفیم که رضا افتخاری، مدیرعامل باشگاه استقلال هم به جای عذرخواهی و درخواست از تماشاگران برای عدم تکرار فحاشی‌ها، بی‌دلیل و با فرافکنی محض عنوان می‌کند که دروازه‌بان صبای قم بازی جوانمردانه را رعایت نکرده است.

لک چه رفتاری داشته که این فحاشی‌ها را به بازی جوانمردانه ربط می‌دهید؟ آقایان بهتر است از یک دروازه‌بان جوان که 120 دقیقه توهین‌ها را شنیده و بعد از بازی هم در نهایت احترام درباره اظهارات غیرمسئولانه‌تان حرف زده، درس بگیرند.

این بازی اولین دیدار استقلال پس از درگذشت منصورخان پورحیدری عزیز بود که متأسفانه با این اتفاقات همراه بود، چگونه است که در غیاب این بزرگ‌مرد با اخلاق شاهد چنین بی‌اخلاقی‌هایی هستیم؟

بله، جای خالی منصورخان عزیز واقعاً حس شد چرا که اگر پدر معنوی استقلال روی نیمکت تیم بود مانع از این اتفاقات می‌شد و بعد از بازی هم کار ناشایست را مثل برخی‌ها اینگونه تأیید و توجیه نمی‌کرد.

در مجموع امیدواریم کمیته انضباطی و کمیته اخلاق این فحاشی‌ها را رصد و پیگیری کرده و با تصمیمات صحیح و اصولی اجازه ندهد فضای استادیوم‌های ورزشی آکنده از ناسزا و توهین‌ها شود. ما فوتبال را پس از 120 دقیقه باختیم اما حریف ما هم در میدان و هم پس از بازی اخلاق را باخت.

امیدواریم مسئولان وزارت ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون فوتبال هم فارغ از رنگ‌ها و یا توجه به موقعیت تیم‌ها با بی‌اخلاقی‌ها برخورد کرده و تدابیری اندیشیده شود که یک‌بار برای همیشه شاهد ریشه‌کن شدن فحاشی و توهین‌ها در استادیوم‌ها باشیم.

در پایان به عبدالصمد مرفاوی، سرمربی زحمت‌کش صبا و شاگردانش که به رغم مشکلات و کمترین بودجه مقابل گران‌ترین تیم لیگ 120 دقیقه مردانه جنگیدند و احترام به تیم سابق را با عرض ارادت به پدر فقید استقلال و سکوت در کنفرانس خبری قبل از بازی نشان داده و تعهد به تیم فعلی خود را با ارائه بازی شرافتمندانه به نمایش گذاشتند، درود می‌فرستیم و امیدواریم همواره تلاش کنند صبای قم هیچ‌گاه بازنده اخلاق نباشد.

602/101

کد خبر: 706086

وب گردی

وب گردی