خاطرات دانشجویی خود را بنویسید، جایزه بگیرید/پویش ایرانگردی در راستای اقتصاد مقاومتی

دبیر کانون فرهنگی ادبی مکران واحد بندر عباس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: قرار است پویش ایرانگردی با همکاری مسئولان دانشگاهی و چهره های فرهیخته و علمی و هنری و همچنین نمایندگان مجلس برگزار شود.

علی دهقان، دبیر کانون فرهنگی ادبی مکران در واحد بندر عباس دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با ایسکانیوز، در خصوص فعالیت های این کانون گفت: کانون فرهنگی، هنری و اجتماعی مکران که یک سال از شروع به فعالیت فرهنگی آن در دانشگاه آزاد بندرعباس می گذرد، در زمینه های نمایشگاه عکس، شب شعر، نشست های ادبی، پخش و نقد فیلم فعالیت داشته است.

وی افزود: نشست ادبی مقاومت با حضور مصطفی رحماندوست،شب شعر عاشورایی «نوای نی» با حضور سعید بیابانکی،بختیاری،صرافان و شب قیصر امین پور با حضور ساعد باقری،سالاروند، عظیم زارع و جواد ضمیری برگزار شد. همچنین بزرگداشت فردوسی با حضور فریدون جنیدی با استقبال بسیاری از دانشجویان و چهره های فرهنگی هنری استان هرمزگان برگزار شد.

دهقان در رابطه با بخش های مسابقه خاطره نویسی «ماه مهر» که توسط این واحد برگزار می شود اظهار کرد: این مسابقه برای تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد کل کشوردر سه بخش برگزار می شود. بخش اول مربوط به خاطرات روزهای اول دوران دانشجویی است، حتی اگر دانشجویان در مقطع تحصیلی دکترا بوده باشند می توانند خاطرات روزهای اول دانشگاه مربوط به دوران کارشناسی خود را ارسال کنند.

دبیر کانون فرهنگی ادبی مکران ادامه داد: بخش دوم برای افرادی است که مدتی را در خوابگاه دانشجویی سپری کرده اند و می توانند خاطرات مربوط به روز های اول حضور در خوابگاه را ارسال کنند. بخش سوم نیز اختصاصا مربوط به کانون ها و تشکل های دانشجویی است که دانشجویان می توانند خاطراتی از فعالیت های حضور در کانون ها و یا بهترین فعالیت ها در این مراکز را در این بخش ارسال کنند. این مسابقه توسط کانون مکران برای اولین بار در این سطح درحال برگزاری است. پیش از این مسابقات سراسری عکس را با موضوعات مختلف داشتیم همچنین مسابقات داستان کوتاه و فیلم کوتاه در واحدهای دیگر برگزار شده است.

دهقان در رابطه با جوایز این دوره از مسابقات نیز گفت: جوایز این دوره از مسابقات در هر بخش به نفر اول یک نیم سکه بهار آزادی، نفر دوم ربع سکه و نفر سوم کارت هدیه 150000تومانی است که این هدایا در هر بخش به صورت مجزا اهدا می شود.

وی در رابطه با بازخورد این مسابقه در بین دانشجویان افزود: این مسابقه برای یادگیری مهارت گفتمان، نوشتار و انتقال مفاهیم بین دانشجویان است که به دلیل ضعف دانشجویان در این مهارت، استقبال از این مسابقه به نسبت استقبال از مسابقات عکس کمتر است، اما با این حال استقبال از این مسابقه بیش از انتظارات ما بوده است.

این مسابقه با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد کل کشور شکل گرفته و قرار است چند دوره از این مسابقات برگزار شود و در سال های آینده احتمالا ادامه خواهد داشت. فرصت ارسال آثار به این مسابقه تا 30 آبان ماه است و علاقمندان می توانند‌آثار خود را به نشانی این واحد ارسال کنند.

دهقان همچنین با اشاره به پویش ایرانگردی این کانون گفت: قرار است پویش ایرانگردی با همکاری مسئولان دانشگاهی و چهره های فرهیخته و علمی و هنری و همچنین نمایندگان مجلس اجرا شود. هدف از این پویش با توجه به نام امسال که اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است، به ذهن مجموعه کانون مکران و مجموعه فرهنگی دانشگاه آزاد بندرعباس رسید. یکی از چیزهایی که به ذهنمان رسید این بود که در موضوع گردشگری داخلی انگیزه بیشتری ایجاد کنیم که هم میهنان ما به جای اینکه بخواهند مبلغ بیشتری را به سفرهای خارجی اختصاص دهند ابتدای امر این پول را در داخل کشور خرج کنند و به ایرانگردی بپردازند. این موضوع به اقتصاد مردم مناطق مختلف که خیلی به بحث گردشگری وابسته اند، کمک می کند.

504500

کد خبر: 706101

وب گردی

وب گردی