رونمایی از سمعک های قابل شارژ در سمینار کم شنوایی

سمعک های قابل شارژ برای اولین بار در سمینار راهکارهای رویارویی با کم شنوایی در نوزادان و اطفال، رونمایی می شود.

به گزارش ایسکانیوز، حسن عبدالله زاده دبیر اجرایی سمینار راهکارهای رویارویی با کم شنوایی در نوزادان و اطفال، گفت: سمعک های قابل شارژ نیاز به تعویض باطری ندارد.

این ادیولوژیست با عنوان این مطلب که تعویض باطری سمعک یکی از دغدغه های افراد کم شنوا است، افزود: یکی از مزایای مهم سمعک قابل شارژ این است که فرد ناشنوا مشکل نداشتن باطری را ندارد.

وی با بیان این مطلب که برای اولین بار در دنیا سمعک های قابل شارژ قرار است در این سمینار ارائه شود، گفت: با توجه به اینکه هر سال در مهر ماه نمایشگاه و سخنرانی های زیادی در کشور آلمان به عنوان مهد علم و صنعت سمعک برگزار می شود ما سعی کرده ایم بلافاصله یک ماه بعد از این رویداد در آبان ماه سمیناری را برگزاری کنیم و بتوانیم آخرین دستاوردهایی که در سمینار آلمان ارائه شده است، مجدد در اختیار شنوایی شناسان کشورمان قرار دهیم.

عبدالله زاده افزود: سمعک ها از گذشته به دو دسته تقسیم بندی می شدند. سمعک های پشت گوشى و داخل گوشى و چند سالی است که سمعک های پشت گوشى کوچکى عرضه می شوند که هم ریز هستند و هم غیر قابل دید، یعنی هم مزایای داخل گوشى را دارند و هم از نظر کیفیت مزایای پشت گوشى را دارند. به این سمعک ها ریک گفته می شود که در این چند سال که مطرح شدند برای اولین بار است که روی همین سمعک های "ریک " سایز کوچک توانستیم نوع قابل شارژ را ارائه دهیم و مهمترین مزیت این نوع سمعک قابل شارژ بودن آن است.

وی ادامه داد: این سمعک ها صد درصد دیجیتال و از فناوری و تکنولوژی روز دنیا برخوردارند و نیاز به تعویض باطری در طول عمر سمعک ندارند.

این شنوایى شناس افزود: این سمعک دیجیتال از لحاظ تکنولوژی صدا به روز است و باطری آن قابل شارژ و شارژر آن قابل حمل است که برای اولین بار در این سمینار عرضه می شود و مهمترین ویژگی آن قابل شارژ شدن سمعک است.

وی با بیان این مطلب که استفاده از سمعک در افراد کم شنوا فواید زیادی دارد، گفت: سمعک، شنوایی فرد را به حد طبیعی نمی رساند اما بهبود قابل ملاحظه ای در وضعیت شنیدن فرد کم شنوا ایجاد می کند.

دبیر اجرایی سمینار راهکارهای رویارویی با کم شنوایی در نوزادان و اطفال، افزود: استفاده از سمعک، معمولا سطح سلامت روانی، جسمی و اجتماعی فرد را افزایش می دهد و باعث بهبود کیفیت زندگی او می شود.

وی ادامه داد: از دیگر مزایای استفاده از سمعک این است که به شما کمک می کند تا ارتباط بهتر و موثرتری با نزدیکان خود داشته باشید.
وى تاکید کرد یکى از وظایف مهم کارشناسان شنوایى کمک به تشخیص کم شنوایى نوزادان در بدو تولد مى باشد که مانع از تبدیل شدن یک راهکار ساده یعنى سمعک و توانبخشى به یک تراژدى گردد

عبدالله زاده تاکید کرد: اعتماد به نفس بیشتر، افزایش سلامت ذهنی، قدرت تمرکز بیشتر، کم شدن وابستگی به اطرافیان، کم شدن احساس خستگی و فرسایش در فرد ناشنوا، از دیگر مزایای استفاده از سمعک است.

700/701

کد خبر: 706106

وب گردی

وب گردی