برپایی موکب منطقه 13 در مسیر راهپیمایان حسینی

شهردار منطقه 13 از استقرار موکب منطقه 13 جهت انجام برنامه‌های فرهنگی در راستای اجرای ویژه برنامه "حرم" تا " حرم" در قالب پیاده روی اربعین از میدان امام حسین (ع) همزمان با روز اربعین خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز نرگس معدنی پور با اشاره به اجرای ویژه برنامه "حرم" تا " حرم" با همکاری فرهنگسرای امید در میدان امام حسین(ع) تا حرم شاه عبدالعظیم گفت: جا ماندگان از سفر کربلا می توانند در روز اربعین حسینی با حضور در میدان امام حسین(ع) به یاد پیاده روی در مسیر نجف تا کربلا تا حرم عبدالعظیم حسنی (ع) را پیاده طی کنند.

به گفته او، موکب منطقه 13 به متراژ 50 متر مربع جهت انجام برنامه های فرهنگی و ارائه خدمات به زائران در پیاده راه 17 شهریور نبش خیابان خشکبارچی راه اندازی شده است.

شهردار منطقه با اشاره به اجرای برنامه های فرهنگی در موکب منطقه 13 گفت: با برپایی غرفه‌های متعدد از جمله عکس یادگاری اربعین، خوشنویسی پیام اربعین، رادیو اربعین ، مشاوره مذهبی و احکام و پاسخگویی به مسائل و شبهات مذهبی، نذر کتاب و کارت کتابهای عاشورایی، توزیع محصولات فرهنگی شامل تسبیح به نیابت شهدای مدافع حرم، شال، سربند و زیارت نامه اربعین ، نقاشی پشت شیشه اسرای کربلا و نقاشی کودک ، قصه های عاشورایی و قرآن بخوانید جایزه بگیرید ویژه کودکان، ثبت نام جهاد مهربانی برنامه‌های مختلف فرهنگی اجرایی و خدمات متنوعی به زائران ارائه می شود.

او گفت: با توزیع چای و خرما و همچنین عدسی از زائران پذیرایی شده و همچنین گرد و غبار از کفش های زائرین اربعین با همکاری پایگاه بسیج کمیل زدوده می شود.

با توزیع چای و خرما و همچنین عدسی از زائران پذیرایی شده و همچنین گرد و غبار از کفش های زائرین اربعین با همکاری پایگاه بسیج کمیل زدوده می شود



معدنی پور تصریح کرد: این مراسم ساعت 7 صبح روز اربعین مصادف با 30 آذر از میدان امام حسین (ع) آغاز و عزاداران پس از گذر از میدان های شهدا و خراسان ، خود را به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) می رسانند تا با زائران پیاده کربلا همگام شوند و هماهنگی لازم جهت مسائل امنیتی اعم از حضور نیروی انتظامی، آتشنشانی، اورژانس و مسائل رفاهی انجام شده است.

700/703

کد خبر: 706125

وب گردی

وب گردی