برگزاری مراسم بزرگداشت اربعین حسینی در دانشگاه آزاد اسلامی تربت جام

در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی مراسم بزرگداشتی با حضور دانشجویان  و برخی مسئولان دانشگاه در تالار اجتماعات آموزشکده سما شهرستان تربت جام برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام دکترطاهری امام جمعه شهرستان در این مراسم طی سخنانی ضمن تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی و ابراز خوشحالی از حضورش در جمع جوانان و دانشجویان، به بیان برخی خاطرات تلخ و شیرین از لحظات ارزشی و معنوی دوران اسارتش در چنگال گروهک ترورسیتی عبدالمالک ریگی پرداخته و افکار و عقاید مولوی افراطی و روحانی متعصب را تشریح کرد .

وی باتاکید به اینکه عقاید سنی افراطی و شیعه متعصب به مانند دو لبه تیز یک قیچی می باشند که تنها دشمنان اسلام به ویژه رژیم صهیونیستی از آن بهره خواهند برد خاطر نشان کرد، از نگاه قدرت طلبان متعصب و افراطی هر کس که منادی وحدت باشد و تسلیم محض قدرت طلبی و حکومت خواهی آنها نشود مشرک است.

امام جمعه در ادامه بیانات خود با ذکر آیات قرآن، کفر به طاغوت را از مهمترین ارکان و اصول اسلام ناب عنوان نموده و از حکام آل سعود به عنوان بارزترین مدعیان دروغین اسلام ناب نام برد، که با همنشینی و همبستگی با طاغوت نقش بسزایی در تحقق سیاست های استکباری و اسلام ستیزی آمریکا و اسرائیل داشته اند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا و سخنان سخیف دو کاندیدای آن در جهت تخریب یکدیگر برسر کسب قدرت اشاره داشت و گفت: این انتخابات نشان داد قدرت و ابهت آمریکا به عنوان متحد اصلی اسرائیل رو به زوال است و هر لحظه برمشکلات اقتصادیش افزوده می شود. حجت الاسلام طاهری در سخنان پایانی خود با اشاره به حضور 25 میلیون نفری زائران امام حسین (ع) با هر دین و مسلکی درقالب کاروان های پیاده کربلا، آن را نشانه ای از اقتدار روزافزون مسلمانان اعم از شیعه و سنی عنوان نمود که خشم و وحشت دشمنان اسلام را در پی داشته است.

دکتر کربلایی ریاست آموزشکده سما دانشگاه ازاد اسلامی واحد تربت جام نیز طی سخنانی کوتاه ضمن خیر مقدم به میهمانان و دانشجویان فرا رسیدن اربعین حسینی را به مسلمین جهان تسلیت گفت و بیان کرد: حضور پرشور و هرساله مسلمانان جهان در مراسم عزاداری امام حسین(ع) از 1400 سال پیش تا کنون، گواه بر ادامه نهضت آن امام همام تا ابدیت خواهد بود. مداحی و اجرای تاتر "جزامی ها" توسط گروه تاتر دانشجویی ادامه بخش این مراسم بود.

200

کد خبر: 706150

وب گردی

وب گردی