راهپیمایی اربعین از میدان امام حسین (ع) تا شهرری/برنامه پژواک ندای زینب (س) در 29 استان

جانشین رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی به صورت یکپارچه فردا یکشنبه از میدان امام حسین (ع) تهران تا حرم عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا،مینا بیابانی افزود: این برنامه به مناسبت اربعین حسینی و با توجه به اینکه تعدادی از زائران اربعین نتوانستند در این مراسم باشکوه حسینی شرکت کنند، این مراسم برگزار خواهد شد.
براساس بیانیه روابط عمومی ستاد مردمی جاماندگان اربعین حسینی، این راهپیمایی از ساعت 6،30 دقیقه فردا یکشنبه 30 آبان از میدان امام حسین (ع) آغاز می شود.
او با بیان اینکه این برنامه مصادف با اربعین حسینی و در اولین روز هفته بسیج اجرا می شود، ادامه داد: مراسم راهپیمایی جا ماندگان اربعین از میدان امام حسین (ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برپا می شود.
او با بیان اینکه خواهران و براداران در این مراسم حضور خواهند داشت، گفت: به طور یقین مراسم اربعین حسینی به صورت باشکوه برای کسانی که نتوانستند در کربلا حضور داشته باشند، در این راهپیمایی بزرگ عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) برگزار می شود. بیابانی با بیان اینکه شرکت کنندگان در این راهپیمایی می خواهند با راهپیمایان اربعین حسینی در کربلا همراهی کنند، ادامه داد: در طول مسیر راهپیمایی، مراسم نوحه خوانی و عزاداری نیز برگزار خواهد شد.

پژواک ندای زینب (س)
او یکی دیگر از برنامه های سازمان بسیج زنان در روز اربعین حسینی را برنامه ای با نام پژواک ندای زینب (س) بیان کرد و گفت: در این برنامه نیز مراسم خطبه خوانی حضرت زینب (س) برگزار می شود.
جانشین رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور اضافه کرد: قرار است این برنامه در 29 مرکز استان های کشور همراه با تعزیه خوانی و خطبه خوانی برپا شود.
او اجرای برنامه های نمایش خوانی را از دیگر برنامه های این مراسم خطبه خوانی دانست و افزود: این برنامه نیز در میادین مرکزی استان ها و در یک فضای عمومی به اجرا درمی آید.
بیابانی ادامه داد: خطبه های حضرت زینب (س) در اعتراض به یزید در این مراسم ایراد خواهد شد و بخشی از آنها درباره سیاست های ضد دینی و ضد ارزشی که یزید در آن زمان داشت، مرتبط است.
700/703

کد خبر: 706151

وب گردی

وب گردی