کارگاه شکوه کاشی کاری در تزئینات معماری ایرانی در دوره اسلامی در دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد

به همت انجمن علمی معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل، کارگاه شکوه کاشی کاری در تزئینات معماری ایرانی در دوره اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مهناز طالبی مدیر گروه و رئیس انجمن علمی معماری گفت: این کارگاه با حضور مسئولان، اساتید برجسته دانشگاه و دانشجویان معماری در دو بخش کارگاه آشنایی با مفاهیم و بازدید از تزئینات کاشی کاری مجموعه بناهای بقعه شیخ صفی با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان با مفاهیم و الگوهای تزئینات معماری برگزار شد.

طالبی افزود: کارگاه یک روزه "شکوه کاشی کاری در تزئینات معماری ایرانی در دوره اسلامی" با حضور استاد کیانوش معتقدی (پژوهشگر برجسته صنایع دستی هنرهای ایرانی-اسلامی) به همراه خانم دکتر کلبادی، استاد دانشگاه و پژهشگر برجسته هنرهای ایرانی اسلامی در سالن اجتماعات شهید ناصر رسولی واحد اردبیل برگزار شد.

وی تصریح کرد: این کارگاه با حضور مسئولان اساتید برجسته دانشگاه و دانشجویان معماری در دو بخش کارگاه آشنایی با مفاهیم و بازدید از تزئینات کاشی کاری مجموعه بناهای بقعه شیخ صفی با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان با مفاهیم و الگوهای تزئینات معماری ایرانی-اسلامی و سیر تحول این تحول این تزئینات در طول تاریخ و کاربرد این الگوها به شیوه های گوناگون در دنیا تشکیل شد.

مدیر گروه و رئیس انجمن علمی معماری بیان کرد: گروه معماری-شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با عنایت خداومندی و همایت بی دریغ مسئولان دانشگاه و متولیان شهر و استان از سال 83 تاسیس شد.

وی خاطر نشان کرد: امروز با بیش از یک هزار و 200 دانشجو و 60 مدرس هیات علمی و مدعو در مقاطع کاردانی تا دکتری به عنوان یکی از فعال ترین رشته های آموزشی دانشگاه می باشد.

طالبی افزود: برگزاری این دوره ها و دوره های مشابه می تواند در جهت توسعه کمی و کیفی این رشته تحصیلی دانشگاه گام اساسی برداشته شود.

وی اضافه کرد: انتظار می رود در آینده با حمایت های بی دریغ مسئولان دانشگاه و استان شاهد برگزاری دوره های مختلف با هدف دانش افزایی و مهارت افزایی بیشتر دانشجویان این دانشگاه و سایر دانشگاه های استان باشیم.

200

کد خبر: 706155

وب گردی

وب گردی