شمخانی: فرهنگ بسیجی تابع مرز، نژاد، مذهب وجنسیت نیست

دبیر شورای عالی امنیت ملی، بسیج را برآمده از اندیشه متعالی امام راحل برای پشتیبانی از امنیت ملی و ایجاد وحدت در جهان اسلام دانست و گفت: فرهنگ بسیجی تابع مرز، نژاد، مذهب وجنسیت نبوده و ثمره آن شکوفایی ارزش های والای انسانی شامل ایثار، مقاومت، سازندگی و رشد است .

به گزارش ایسکانیوز، علی شمخانی پیش از ظهر شنبه با حضور در سازمان بسیج مستضعفین از نمایشگاه دستاوردهای این سازمان در حوزه های اقتصادی، فرهنگی، هنری، امنیتی و آموزشی بازدید کرد.


وی درجریان این بازدید در گفتگو با خبرنگارن با تجلیل از نقش بسیج در بهره گیری از تجربیات هشت سال دفاع مقدس به منظور کمک به توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور گفت: الگوی بسیج منبعث از فرهنگ نورانی دفاع مقدس و آرمان شهیدان والامقام انقلاب اسلامی بوده و می تواند گره گشای تنگناهای شکننده در بخشهای مختلف باشد.


شمخانی خاستگاه اقتصاد مقاومتی به عنوان الگوی منحصر بفرد توسعه و رشد درکشور ما را بنیان های محکم فرهنگ بسیجی عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد شهرها و روستاهای مقاوم و کار آفرین که بتوانند ازجامعه در قبال تکانه های شدید اقتصادی پشتیبانی کنند نیازمند بهره گیری هوشمندانه و هدفمند از فرهنگ بسیجی است.


دبیر شورای عالی امنیت ملی بر ضرورت توانمند سازی وفعال نمودن ظرفیتهای بومی برای توسعه اقتصاددرون زا و کاهش وابستگی به منابع دولتی برای رشد اقتصادی تاکید کرد و افزود: اقدامات انجام شده از سوی سازمان بسیج نشان می دهد که با هدایت هدفمند منابع خرد می توان ضمن ایجاد اشتغال مولد در عرصه های مختلف از مهاجرت روستاییان به حاشیه شهرها جلوگیری کرد.
شمخانی ضرورت افزایش هماهنگی میان دستگاههای مختلف کشور حول محور اقتصاد مقاومتی و تقسیم کار مناسب بر اساس ظرفیتها و توانمندیهای بخشهای اجرایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: بسیج با دارا بودن سرمایه عظیم انسانی می تواند مشاور و یاری دهنده کم هزینه و پر بازده برای اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور باشد.


در جریان این مراسم سرتیپ بسیجی محمدر ضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین با ارایه گزارشی، روند فعالیت ها و برنامه های این سازمان را در بخش های مختلف تشریح کرد.

308/300

کد خبر: 706157

وب گردی

وب گردی