معاون وزیر بهداشت در چزابه : ارائه خدمات درمانی به 28 هزار زائر

معاون درمان وزیر بهداشت، برای بازدید از پایگاه‌ها و مراکز درمانی مستقر در مرز، به چذابه و شلمچه سفر کرد.

به گزارش ایسکانیوز،‌ دکتر محمد آقاجانی در حاشیه بازدید از پایگاه‌ها و مراکز درمانی مستقر در مرز چذابه و شلمچه، گفت: از اولین روز استقرار تیم‌های بهداشت و درمان در مرزها تا روز گذشته بیش از 324 هزار نفر مراجعه‌کننده داشتیم که به پایگاه‌ها و مراکز درمانی مستقر در سه مرز شلمچه، مهران و چذابه 220 هزار نفر مراجعه کردند و توسط تیم های امدادی و کادردرمانی 321 هزار نفر درمان و مرخص شدند و حدود 3000 نفر از مراجعین به مرکز درمانی برای دریافت خدمات پزشکی و درمانی کامل، در 20 بیمارستان موجود در سه مرز مهران، چذابه و شلمچه بستری شده‌اند.

وی افزود: پوشش خدمات فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی نیز در مسیرهای منتهی به چذابه بخصوص در محور بستان به چذابه، به فواصل هر سه کیلو متر و استقرار حداقل پنج دستگاه آمبولانس در نقطه صفر مرزی انجام شده است. همچنین استقرار دو دستگاه اتوبوس آمبولانس در نقطه صفر مرزی و استقرار یک دستگاه در بستان و در مسیر تردد زائران و یک دستگاه در یادمان شهداء چذابه در 10 کیلومتری نقطه صفر مرزی که می تواند به عنوان درمانگاه نیز به زائرین خدمت رسانی کند، لحاظ شده است.

آقاجانی با بیان اینکه هماهنگی لازم جهت پشتیبانی هوایی و انتقال هوایی مصدومان و بیماران در صورت لزوم، ترافیک و انسداد مسیر ها ایجاد شده است، ادامه داد: در راستای ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین سه بیمارستان صحرایی در مزر چذابه بر پا شده است. همچنین یک دستگاه اتوبوس دارای دو یونیت دندانپزشکی، یک اتاق عمل سیار و یک آزمایشگاه سیار به همراه کادر درمانی زبده، جهت تسریع در خدمت‌رسانی به زائرین اربعین حسینی در آماده باش کامل قراردارند.

وی همچنین اظهار کرد: به طور متوسط روزانه 1700 نفر از زائران اربعین حسینی به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و کادردرمانی مستقر در مرز چذابه از 18 آبان تاکنون به بیش از 28 هزار بیمار خدمات درمانی و پزشکی ارائه کرده اند. کارشناسان حوزه بهداشت نیز با حضور در پایانه مرزی چذابه زائران را در حین بازگشت از لحاظ سندرم‌های تنفسی مورد غربالگری قرار می‌دهند و در صورت مشاهده علائم تنفسی هموطنان را به مراکزدرمانی هدایت می‌کنند.

منبع:ایسنا

700/701

کد خبر: 706166

وب گردی

وب گردی