تخریب منازل مسکونی قدیمی در بافت تاریخی شاهرود

شهردار شاهرود با اشاره به تخریب منزل مسکونی قدیمی در کوچه شیخ علی اکبر ، که از محله های قدیمی در شاهرود است گفت: بر اساس پیگیری های و به منظور زیبا سازی ، جلوگیری از خطرات و آسیب های اماکن متروکه و قدیمی، تخریب این اماکن در محله های قدیمی شهر در دستور کار شهرداری قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز از شاهرود شهردار شاهرود با بیان اینکه خطرات و آسیب های اماکن متروکه و قدیمی در فضای شهری خطر ساز است، گفت: اماکن قدیمی و مخروبه تخریب می شوند.

سید حسن میرفانی با اشاره به تخریب منزل مسکونی قدیمی در کوچه شیخ علی اکبر ، افزود: بر اساس پیگیری های و به منظور زیبا سازی ، جلوگیری از خطرات و آسیب های اماکن متروکه و قدیمی، تخریب این اماکن در محله های قدیمی شهر در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی ابراز داشت : بر اساس ماده ۵۵ بند ۱۴مقرر شده است اماکنی که در مناطق مختلف از سوی صاحبان خود رها شده اند و محل پاتوق معتادین شده است وسلامت بهداشتی و روانی شهروندان را مورد تهدید قرار داده است شناسایی و اگر مالکان خانه های فرسوده نسبت به خطر ریزش اقدام نکنند در راستای برقراری امنیت جانی شهروندان خانه های مذکور تخریب می شوند.

شهردار شاهرود با اشاره به اینکه امیدواریم در آینده ای نه چندان دور، شهر شاهرود خالی از اماکن مخروبه خطر ساز شود، اظهار داشت: امید است این اقدام مورد رضایتمندی شهروندان قرار بگیرید.

میرفانی با بیان اینکه منازل قدیمی و مخروبه در سطح شهر علاوه بر خطر ساز بودن و آلودگی زیست محیطی محل تجمع معتادین و ارتکاب جرم شده است، بیان داشت: خانه قدیمی در کوچه شیخ علی اکبر خطر ریزش به سمت خیابان را داشت و این مکان برابر قانون تخریب شد.

وی با اشاره به اینکه این تخریب به استناد در بند۱۴ماده ۵۵ قانون شهرداریها و رضایتمندی شهروندان صورت گرفته است، افزود: در راستای این تخریب آزاد سازی کوچه مسجد شیخ علی اکبر محقق شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از تخریب های صورت گرفته نسبت به رفع خطر و ایمن سازی محله صورت گرفته است، عنوان داشت: تخریب منازل قدیمی و خطر ساز خیابان ۱۵خرداد و خیابان جانباز در همین راستا بوده است.

کد خبر: 706180

وب گردی

وب گردی