استقبال از طرح «پاییزه کتاب«/ 160 هزار نسخه کتاب فروخته شد

با گذشت کمتر از یک هفته از اجرای طرح پاییزه کتاب در بیش از 600 کتابفروشی،تعداد کتاب‌های به فروش رسیده از مرز 160 هزار نسخه گذشت و اعتبار تعدادی از کتابفروشی‌ها با باقی ماندن بیش از چهار هفته تا پایان طرح، به پایان رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، طرح « پاییزه کتاب» که با شعار « ایران می‌خواند » در بازه زمانی یک ماه از 24 آبان آغاز شده است و تا 24 آذرماه سال جاری در کتابفروشی‌های سطح کشور اجرا می شود،با استقبال کتابفروشی‌ها و کتابخوان‌ها همراه شده است.

این میزان فروش با توجه به گذشت تنها چند روز از آغاز آن، نسبت به دوره قبل رشدی سه برابری را نشان می‌دهد. بر این مبنا،پیش‌بینی می‌شود میزان فروش در طرح پائیزه کتاب،بیشتر از سه طرح قبلی ( کتابفروشی به وسعت ایران، عیدانه کتاب و تابستانه کتاب) باشد.

استان‌های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، خوزستان، گیلان، آذربایجان‌شرقی، قم، فارس، مازندران و یزد تاکنون از بین 31 استان مشارکت کننده در این طرح، جزو 10 استان پرفروش بر اساس کتاب شناخته شده‌اند.

همچنین، کتابفروشی های «شهر کتاب مشهد»، « رشد » اهواز،« فرازمند رشت»،« پردیس کتاب» مشهد،«کتاب آبان» مشهد،« نمایشگاه و فروشگاه کتاب محام » اهواز،« شهر کتاب ساری»،« شهر کتاب مرکزی»،«نمایشگاه کتاب کودک» تهران و «شهر کتاب رشت» تاکنون از بین 559 کتابفروشی فعال در طرح «پاییزه کتاب» جزو پرفروش‌ترین کتابفروشی‌ها بر اساس کتاب در سطح کشور هستند.

در این طرح سقف تخفیف برای هر کتابفروشی حداقل ۲۰ میلیون ریال و سقف مجاز خرید برای هر خریدار حداکثر یک میلیون ریال است و خریدار هم می‌تواند در چند نوبت و از چند کتابفروشی عضو طرح «پائیزه کتاب»، آثار مورد نیاز خود را خریداری کند.

502500

کد خبر: 706192

وب گردی

وب گردی