تاکید قائم مقام وزیر نیرو بر پیش‌بینی زیرساخت‌های لازم در ایلام

قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: شرکت آب و فاضلاب استان و مدیران صنعت برق باید برنامه 20 ساله داشته باشند و نیازهای زیرساختی حوزه آب و برق را پیش‌بینی کنند.

به گزارش ایسکانیوز، «ستار محمودی» در جلسه کمیته انسجام‌بخشی وزارت نیرو در استان ایلام اظهار کرد: به خاطر شرایط استان، جنگ تحمیلی زودتر از سایر مناطق به استان تحمیل شد به‌گونه‌ای که 13 شهریور مهران اشغال شد و شرایط خاصی پیش آمد.

وی با بیان اینکه اولین پیش‌قراولان زمان جنگ ایلامی‌ها بودند، افزود: الآن در مرز مهران رقابت برای سازندگی و خدمت بیشتر شده که باید شکرگزار نعمت جمهوری اسلامی ایران باشیم چراکه هم‌اکنون که سایر کشورهای منطقه به فکر تأمین امنیت پایتختشان هستند، ما امروز در اقصی نقاط مرزی کشور، فعالیت‌های عمرانی و سازندگی داریم.

محمودی با بیان اینکه توان و تعهد مجموعه مدیران در حوزه خدمات زیربنایی بر مشکلات می‌چربد، تصریح کرد: برکت کار گروهی بیشتر از کار فردی است و لازمه این مهم داشتن برنامه بلندمدت برای کارهای بزرگ است .

وی تأکید کرد : شرکت آب و فاضلاب استان و مدیران صنعت برق باید برنامه 20 ساله داشته باشند و نیازهای زیرساخت‌های آب و برق را پیش‌بینی کنند و از برق منطقه‌ای غرب می‌خواهم برنامه و نقشه راه را برای 20 سال آینده برق استان تدوین کند.

قائم‌مقام وزیر نیرو از مدیران ستادی وزارت نیرو خواست که مسئولین ستادی وزارت در مقررات گذاری، اختیار دادن‌ها، حسن نظر به ارائه گزارش‌ها و شاخص گذاری‌ها به این استان و استان‌های مشابه توجه ویژه داشته باشند .

مهندس «داراب بیرانوندی» مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام ضمن خیرمقدم به حاضرین، گزارشی از برنامه‌ها و خدمات ارائه‌شده در ایام اربعین به زوار ارائه کرد.

وی بابیان مشکلات فراروی شرکت آب و فاضلاب گفت: خوشبختانه با فعالیت‌هایی که انجام‌گرفته تاکنون مشکل کمبود آب وجود نداشته و برای سال‌های آتی باید اجرای طرح بلندمدت تأمین آب شرب شهر مهران و پایانه مرزی در دستور کار قرار گیرد .

بیرانوندی در خصوص تأمین، انتقال و توزیع آب شهر مهران پیشنهاد کرد: اجرای طرح بلندمدت تأمین آب شرب شهر مهران و پایانه مرزی؛ ورود مؤثر وزارت نیرو و تخصصی نمودن اجرای زیرساخت‌ها؛ فرماندهی واحد در وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفای کشور و همچنین پرداخت دیون انباشته شرکت آبفای استان ایلام صورت پذیرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان ایلام با بیان اینکه تاکنون 5 درصد اعتبارات جذب‌شده، تأکید کرد: با این اوصاف، هزینه‌ها را کنترل کرده‌ایم به‌گونه‌ای که تنها 12 درصد رشد هزینه داشته‌ایم که این رقم در مقایسه با سال‌های گذشته مطلوب‌تر است .

وی در پایان تصریح کرد: امیدوارم با بهبود وضعیت مالی دولت و تخصیص به‌موقع اعتبارات بتوانیم شرکت‌ها را پایدار نگه‌داریم.

101/402

کد خبر: 706206

وب گردی

وب گردی