رونمایی از دو کتاب نماینده مجلس خبرگان  و استاد گروه فلسفه و کلام دانشگاه آزاد

به مناسبت ایام گرامیداشت «کتاب، کتابخوانی و کتابدار»، مراسم رونمایی از دو کتاب «مروری بر اندیشه‌های سیاسی و اخلاقی امام صادق (ع)» و کتاب «مروری بر اندیشه‌های سیاسی و اخلاقی امام کاظم (ع)» از جدیدترین آثار آیت‌الله دکتر احمد بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و استاد گروه فلسفه و کلام دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا ، در سالن بعثت دانشگاه علوم پزشکی  شهرستان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، آیت‌الله دکتر احمد بهشتی، عضو مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ،استاد گروه فلسفه و کلام دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا، سرپرست دانشگاه قم و امام‌جمعه میان‌شهر است و تاکنون بیش از 82 کتاب از وی در حوزه‌های تربیت، خانواده، فلسفه، اهل‌بیت (ع)، منتشر شده است که رونمایی از آثار ایشان برای نخستین بار در فسا برگزار می‌شود و در کنار آن از سال ها فعالیت علمی و فرهنگی ایشان با حضور مسئولان استان و شهرستان تقدیر شد. کتاب‌های «مروری بر اندیشه‌های سیاسی و اخلاقی امام صادق (ع)» و «مروری بر اندیشه‌های سیاسی و اخلاقی امام کاظم (ع)» از جدیدترین آثار تألیفی وی از سوی انتشارات بوستان کتاب به چاپ رسیده است.

بخش دیگر از آثار قلمی آیت الله بهشتی به موضوع فلسفه و کلام مربوط می شود که شامل کتاب هایی مانند: « شرح نمط های چهارم، پنجم، ششم، و هفتم کتاب الاشارات و التنبیهات شیخ الرئیس» در چهار جلد، « تآملات کلامی و مسائل روز»، «گوهر و صدف دین»، « زلال حکمت» ـ که این سه جلد به همت فرزند ایشان حجت الاسلام و المسلمین دکتر سعید بهشتی ویرایش و تدوین گردیده، « فلسفه دین»، « وحیانیت و عقلانیت عرفان از دیدگاه امام خمینی» از جمله آن هاست.

در زمینه فقه و اصول نیز آثار متعددی دارند که برخی منتشر شده و برخی در دست تکمیل و چاپ است، از قبیل: « النمرقه الوسطی فی شرح خمس عروه الوثقی»، « فقه مقدماتی» در سه جلد، «فقه تخصصی» در دو جلد « رساله توضیح المسائل» و غیره.

شرح کامل نامه های نهج البلاغه تحت عنوان: « شرح اندیشه سیاسی ـ تربیتی علوی در نامه های نهج البلاغه» در هشت جلد نیز از دیگر آثار قلمی آیت الله بهشتی است. آیت الله بهشتی، صدها مقاله علمی و تحقیقی در حوزه های مختلف تفسیری، فلسفی، کلامی، فقهی، اصولی، تربیتی، سیاسی و مانند آن در مجلات معتبر به چاپ رسانده اند. به علاوه، دیوان اشعارمعظم له نیز در دست تدوین و آماده سازی برای چاپ و انتشار است. یکی از خصوصیات برجسته منبرهای آیت الله بهشتی، شیوایی و فصاحت بیان، در کنار عمق و وسعت و جامعیت مباحث ایشان است، به گونه ای که مطالب و نکاتی که توسط معظم له بیان می شود برای هر کسی که پای منبرشان می نشیند جذاب و قابل درک و استفاده است.

500500

کد خبر: 706217

وب گردی

وب گردی