بازار طلا روز دوشنبه رنگ تازه ای به خود خواهد گرفت/کاهش 20 دلاری قیمت طلا در بازار جهانی

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: افزایش قیمت دلار در بازار بر قیمت اونس جهانی بی تاثیر نبوده و باعث کاهش 20 دلاری قیمت طلا در بازار جهانی شد.

محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت و گو با ایسکانیوز درباره تغییرات قیمت طلا در بازار گفت: امروز قیمت جهانی طلا در بازار با 20 دلار کاهش همراه شد که این امر در نرخ طلا و سکه بی تاثیر نبوده و باعث نزولی شدن قیمت آنها در بازار داخلی شده است.

وی دلیل کاهش قیمت طلا در بازار جهانی را اینگونه بیان کرد: بالا رفتن قیمت دلار یکی از عوامل تاثیر گذار بر کاهش قیمت طلای جهانی بوده، لازم به ذکر است که تا روز چهارشنبه قیمت سکه تمام بهار آزادی در بازار آزاد باقیمت 1 میلیون و 114 هزار تومان داد و ستد می شد اما در روز جاری قیمت آن روند نزولی به خود گرفت و تا قیمت 1 میلیون و 102 هزار و پانصد تومان رسیده است.

کشتی آرای در ادامه گفت: در حال حاضر به طور متوسط قیمت سکه تمام بهار آزادی نسبت به چهارشنبه و پنج شنبه هفته گذشته 11 هزار و 500 تومان کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر پیش بینی خود از قیمت طلا و سکه تا پایان هفته را اینگونه ارزیابی کرد: قیمت طلا و سکه تا پایان روز یکشنبه با تغییر چندانی روبرو نخواهد شد اما از روز دوشنبه، به دلیل باز شدن بازار جهانی و همچنین فعال شدن بازار داخلی بعد از تعطیلات اربعین داد و ستدها شکل جدیدی را به خود خواهند گرفت.

وی در پایان گفت: در صورت تک نرخی شدن ارز روند بازار رو به بهبود خواهد رفت و باعث با ثبات شدن قیمت ها در بازار می شود.

101/401

کد خبر: 706218

وب گردی

وب گردی