رهنمای رودپشتی : اولویت تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، برای کسب درآمدهای غیرشهریه‌ ای باشد

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه جلسه هیات امنای استان قم از محل فعلی و محل جدید برای احداث مرکز رشد واحد دانشگاهی قم بازدید کرد.

به گزارش ایسکانیوز؛ رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در این بازدید گفت: مرکز رشد واحدهای فناور واحد قم دارای محصولات و تولیدات تجاری شده در زمینه های پرایمر ضدرنگ، شامپوی نانویی، رزین ضدحریق، عایق حرارتی، سوپر جاذب، پایه پتاسیم با قابلیت جذب حدود 400 برابر آب را دارد و دیگر محصولات این مرکز به خاطر قابلیت نوع و جنس غیرقابل رقیب است.

محمدسالار کسرایی در باره اختصاص فضایی برای احداث مرکز رشد واحد قم خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز ساختمانی مجزا برای مرکز رشد واحدهای فناور واحد قم، فضایی به وسعت 5700 مترمربع در 5 طبقه مجزا را با امکان استقرار کلینیک های تخصصی فنی، فضاهای خدماتی، اتاق فکر و اندیشه، محل نمایشگاهی و ... طراحی کرده و با اختصاص بودجه ای برای ساخت و احداث مرکز تا پایان سال مراحل اجرایی آن آغاز خواهد شد.

فریدون رهنمای رودپشتی معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این بازدید با ابراز خرسندی از محصولات دانش بنیان تجاری شده دانشگاه آزاد اسلامی استان قم گفت: با تغییر الگوهای جدید در دانشگاه آزاد اسلامی به واسطه مدیریت دکتر میرزاده برای کسب درآمدهای غیرشهریه تاسیس شرکت های دانش‌بنیان و تجاری سازی محصولات آنها در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: با ظرفیت گسترده و شبکه ای که در دانشگاه در همه واحدها داریم، برنامه ای را در دستور کار قرار داده که دانشگاه باید در آینده به سمت تجاری سازی ایده های دانش‌‌بنیان حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: حرکت رو به رشد دانشگاه آزاد اسلامی استان قم در زمینه تاسیس مرکز رشد و تجاری سازی محصولات دانش‌بنیان نشانه اهمیت مدیریت واحد دانشگاهی قم به این امر است.

203/200

کد خبر: 706238

وب گردی

وب گردی