زیرساخت دسترسی دانشجویان به کتاب‌ها و منابع دیجیتال فراهم شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در آئین گشایش مرکز دیجیتال پایان‌نامه و اطلاع‌رسانی دانشگاه و نیز کتابخانه دانشکده کشاورزی و علوم فناوری های نوین تاکید کرد: امروز زمینه دسترسی دانشجویان به منابع و آخرین اطلاعات فراهم شده است.

به گزارش ایسکانیوز؛حمزه سارویی در مراسم گشایش کتابخانه دانشکده کشاورزی و علوم فناوری های نوین و مرکز دیجیتال پایان نامه و اطلاع رسانی دیجیتال دانشگاه آزاد اسلامی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس،گفت: با توجه به سیاست دانشگاه در راستای رشد و توسعه تحصیلات تکمیلی و فراهم کردن امکانات لازم برای دانشجویان و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه این کتابخانه در هفته کتاب گشایش یافت.

سارویی عنوان کرد: این دانشگاه علاوه بر تامین هیات علمی مجرب، زیرساخت‌های لازم برای اینکه دانشجویان بتوانند به آخرین اطلاعات دسترسی داشته باشند را فراهم کرده و در راستای همین امر محل مطالعه دانشجویان دانشگاه و نیز مرکز کتابخانه دیجیتال و آنچه بعنوان تمام منابع دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیاز است و یک جا تجمیع شده ،افتتاح شد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد شیراز با 21 هزار دانشجو با 450 هیات علمی تمام وقت و 430 کارمند در 30 رشته دکتری،96 رشته کارشناسی ارشد، امسال 5300 دانشجو در سه مقطع پذیرفته داشته است.

دانشگاه آزاد اسلامی با کمک مادی و معنوی امام راحل (ع) و به پیشنهاد آیت الله رفسنجانی تشکیل شد و امروز بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با 1 میلیون و 700 هزار دانشجو فعال و با 70 هزار عضو هیات علمی تمام وقت و با 820 میلیون متر مربع فضای آموزشی، فعالیت می کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز یادآور شد: دانشجویان براحتی می توانند از تمام داده های مورد نیاز خود در بخش معماری،فنی مهندسی،علوم پایه،کشاورزی و علوم انسانی استفاده کنند علاوه بر آن از طریق سایت های معتبر بر این اطلاعات و دستاوردهای علمی دنیا دسترسی داشته باشند.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: عدد کتابخوانی در کشور ما خوب نیست که دلایل متعدد دارد اما این مساله باور پذیر نیست که چون وقت کم و کتاب گران است و دنیای مجازی می تواند کتاب را پوشش دهد پس نباید کتاب خواند.

دکتر سارویی ادامه داد: این مشکلی است که همه باید کمک کنند که در جامعه حل شود. برای بهتر شدن نیاز داریم که کتاب بخوانیم زیرا با مطالعه می توانیم پاسخگوی نیازها بوده و درکی از جامعه داشته باشم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی فارس به عنوان عضوی از این خانواده با 41 واحد دانشگاهی ، 110 هزار دانشجوی فعال ، 2100 هیات علمی و 2300 کارمند در تمام کشور بیشترین تعداد واحد دانشگاهی را دارد و این افتخاری برای استان فارس است.

وی ادامه داد: با راه اندازی این دانشگاه خیلی از داوطلبان که تمایل به تحصیل داشتند در ایران ماندند و امروز در اقصی نقاط کشور خدمت می کنند.

سارویی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با کمک مادی و معنوی امام راحل (ع) و به پیشنهاد آیت الله رفسنجانی تشکیل شد و امروز بزرگترین دانشگاه حضوری جهان با 1 میلیون و 700 هزار دانشجو فعال و با 70 هزار عضو هیات علمی تمام وقت،با 820 میلیون متر مربع فضای اموزشی فعالیت می کند.

وی تصریح کرد: امیدوارم با وجود مدیرانی همچون مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کاری کرد تا مردم از کوچکترین لحظات برای مطالعه کتاب بهره برند، شاید کتاب راحت تر در دسترس مردم قرار گیرد.

203/200

کد خبر: 706249

وب گردی

وب گردی